Imperfectie is sexy

12okt08

Terwijl ik in mezelf liep te mompelen dat baarden perfect goeie mannen er onverzorgd en onbetrouwbaar doen uitzien, vroeg ik me af welke kenmerken een onbekende man moet hebben of ontberen eer ik zou overwegen hem te vertrouwen, pakweg om hem mijn poezebeesten een weekend te verzorgen. 

Leveren betrouwbaarheidspunten op:

  • te lang wachten met naar de kapper gaan (wegens andere, maar geen louche, prioriteiten)
  • een bril (zonder plakbandreparaties)
  • mensen in de ogen kijken
  • een huisdier hebben (puppies en kittens leveren dubbele punten op)*
  • glimlachen
  • onzeker zijn
  • out of the box denken
  • lezen (eender wat!)
  • papa zijn
  • een fiets hebben
  • een ijsje eten
Leveren niet-te-vertrouwen-punten op:
  • gezichtshaar dus (ja, stoppelbaarden horen daar ook bij)
  • hoeden, petten, klakken,… dragen terwijl het niet koud is
  • een zonnebril
  • darts spelen
  • *niet lief zijn voor (huis)dieren
  • puntige schoenen of laarzen
  • bier drinken
  • in een 4×4 rijden
  • gel
  • zeggen: “Maak je geen zorgen, ik regel dat allemaal.
  • uiterlijke perfectie
(Jee, wat is mijn onderbewuste conservatief…)


9 Responses to “Imperfectie is sexy”

  1. Hé, helemaal mee eens eigenlijk. Je moet er maar op komen!

  2. hmmm, met die perfectie ben ik het wel eens… maar stoppelbaarden en bier zijn nogal veel voorkomende kenmerken in combinatie met het wél betrouwbare lijstje. En het is de combi die het em doet, dus daar zou ik niet over vallen.

  3. Ik ben het ook met je eens!

  4. 4 Athena

    * Puppies en kittens niet om kindertjes te lokken natuurlijk 😉

  5. Dat wordt moeilijk hoor – tzit hem inderdaad in de combinaties:
    ‘te lang wachten met naar de kapper gaan’, gaat vaak samen met ‘te lang wachten om je te scheren’
    ‘onzeker zijn’ gaat dan weer niet zo goed samen met ‘mensen in de ogen kijken’
    En als je papa bent dan zeg je best dikwijls ‘Maak je geen zorgen, ik regel dat allemaal’

    “niet lief zijn voor (huis)dieren” – das wel een goeie – daar staat of valt het wel mee.

  6. 6 Tiggie

    mijne “vent” is 6 pro’s tegen 4 contra’s 🙂 hij is net iets betrouwbaarder dan niet…mja, dat klopt…een beetje…denk ik 🙂

    soit, iig wel leuk om eens te overpeinzen

  7. 7 heksemie

    ben toevallig met een héél betrouwbare baardmens getrouwd, niks mis mee hoor!
    is bovendien het enige ‘niet-betrouwbare’ punt uit je lijstje waar hij op scoort!
    en dat vind ik een prestatie om trots op te zijn!
    groet
    heksemie

  8. 8 Flora Fleempaard

    @Heksemie: Jouw baardmens scoort dan ook heel erg hoog op de betrouwbaarheidsaspecten, dus die baard is bijna te verwaarlozen!


  1. 1 Ntone » Blog Archive » Ikzelf op Jong Tuig #5

Plaats een reactie