En een beetje duizelig, dat ook

17Feb11

Ik probeer thee te leren drinken, tegen het moment dat cola light niet meer toegestaan zal zijn in openbare gebouwen wegens hoogst allerleiziektenverwekkend. Eerst komt natuurlijk nog de fase waarin de lightdrinkers met z’n allen in kotjes gestoken worden en alleen daar onze aspartaambom tot ons mogen nemen, maar daarna volgt onverbiddelijk de verbanning. Vandaar dat ik vandaag al zeker driekwart kop thee gedronken heb. Groene thee, want dat zou gezonder zijn dan de gewone. En dat geloof ik graag, want het smaakt zoals ik me levertraan voorstel, en dat moest vroeger toch ook gezond zijn, niet? Met olijven is het me gelukt, die heb ik leren eten en graag lusten, maar mijn theepogingen verwateren meestal al na een dag. Ik word er ook zo misselijk van, en dat motiveert niet echt. En een beetje duizelig, dat ook. Nu ik erbij stilstaan, zijn dat precies dezelfde effecten als sigaretten hebben op mijn lijf. En alle stoerheid ten spijt, na twee pakjes in mijn jonge jaren heb ik die pogingen ook afgeblazen.

12 Responses to “En een beetje duizelig, dat ook”

  1. Met een lepel honing erbij wordt (bijna) alle thee heerlijk.
    Ik heb het momenteel vooral voor goeie earl grey, zoethout en kamillethee.
    Groene en bloemensmaken lust ik niet.

  2. je moet er gewoon zoals met cola chips bij eten

  3. Probeer het eerst eens met zoete vruchtentheeën! 🙂 Groene en zwarte thee en zo vind ik ook niks, maar thee van bosbessen of sinaasappel of kersen of zo vind ik heel lekker, zeker met wat honing of suiker erbij.

  4. 4 Anoniem

    Of probeer eens witte thee, een veel mildere versie van groene, dat is eigenlijk de bloesem van wat later groene thee wordt (en er wordt gefluisterd dat het NOG gezonder is). Je vindt het in de grote supermarkten van Lipton (die leuke piramidezakjes) gearomatiseerd met rozeblaadjes… voor minder kom ik tegenwoordig m’n bed niet meer uit!

  5. Of probeer eens witte thee, een veel mildere versie van groene, dat is eigenlijk de bloesem van wat later groene thee wordt (en er wordt gefluisterd dat het NOG gezonder is). Je vindt het in de grote supermarkten van Lipton (die leuke piramidezakjes) gearomatiseerd met rozeblaadjes… voor minder kom ik tegenwoordig m’n bed niet meer uit!

  6. eh… de grote supermarkten KOMMA van Lipton 😉

  7. 7 Kiekiebe

    Maar thee met wat suiker is toch niet meer zo gezond? Dan kan je misschien beter aan de cola light blijven. 😉

  8. 8 Flora Fleempaard

    Witte thee of sinaasappelthee (dat klinkt zowaar lekker) met chips en honingdip, dus. Klinkt best aantrekkelijk…

  9. 9 rendv

    Thee met stevia is ook wel drinkbaar. Ter vervanging van de suiker dus.
    En een goeie reep chocolat erbij natuurlijk! (ge moet érgens uw suiker halen he)

  10. 10 Flora Fleempaard

    “Stevia” even opgezocht. Klinkt gezonder dan “Canderel”. Thanks voor de tip!
    Ik haal mijn suiker doorgaans uit cinemasnoep 🙂

  11. 11 Sok

    Dat Stevia mag wel een leuk plantje zijn, want dat dreigt nog een hype te worden. Waarom niet gewoon aspartaam in de thee ? Met de oplopende uitdij-epidemie zie ik dat niet verboden worden.
    Caffeine daarentegen zou wel eens de nieuwe tegenstander kunnen worden van de warondruglords.Die mogen ook niet werkloos worden.
    Tot ze doorkrijgen dat theïne net zoiets is.


  1. 1 free cracked seo software

Geef een reactie

