Reizen is mijn ding niet

04Apr16

Ik heb een zeer onhippe bekentenis te doen: reizen is mijn ding niet.
Ik heb nochtans het ideale profiel voor een doorwinterde wereldreiziger: geen kinderen, genoeg verlofdagen, een behoorlijk loon, ik ben gezond, en geïnteresseerd in andere culturen.
En toch reis ik niet veel. En al helemaal niet lang. En ver eigenlijk ook niet.

Vorige week ben ik vijf dagen naar Valencia geweest. Mijn broer is zo ongeveer de ideale poezensitter, dus over mijn beestjes hoefde ik me geen zorgen te maken. Ik geef hen trouwens voor mijn vertrek altijd mijn ik-kom-terug-praatje, maar dat terzijde.
De zon scheen in Valencia. Het was er 25 graden. De stad was vriendelijk en de mensen mooi. In de kruidtuin worden zwerfpoezen opgevangen en goed verzorgd. De tapas zijn er goddelijk. Ik heb er mijn verjaardag gevierd op het strand (in bikini!).
Geen enkele reden dus, maar dan ook geen enkele, om op dag vier mijn gewoonlijke heimwee-aanval te krijgen. Of om op dag vijf dolblij thuis te komen, terwijl ik tegen mijn moppies fluister: “Nu ga ik nooit meer weg.”

Ik ga wel weer weg. Deze zomer. Een week schrijven in het paradijs, met allemaal fijne mensen. Er is een zwembad, en een kat, varkentjes en zon. Ik ga er druk bezig zijn met niks te moeten, terwijl mijn beste vrienden/buren voor mijn poezen zorgen.
Toch hou ik er rekening mee dat ik ook daar een heimweedag zal hebben, waarop ik mijn mopjes mis, en mijn huis, mijn tuin, mijn vrienden. Ik ga dat ondergaan, en dan weer verder genieten van het paradijs. Om na zeven dagen dolgelukkig weer thuis te komen en in zes poezenoren te fluisteren dat ik nooit meer wegga



3 Responses to “Reizen is mijn ding niet”

  1. 1 hoow@huis met tuin.

    Hoe cool op gewoon te zeggen, “reizen is mijn ding niet”, het lijkt meestal alsof iedereen op reis MOET gaan.
    Ik ben ook graag thuis..


  1. 1 roulette strategy
  2. 2 internet marketing software download

Geef een reactie

