Sommige (stoute) dingen

04Mrt16

Sommige dingen, stoute dingen dan vooral, doe ik niet. Niet omdat ik zo’n braaf meisje ben hoor. (U moest eens weten.) Sommige dingen doe ik niet omdat ik bang ben dat ik eraan verslaafd zou worden.

Gokken is een goed voorbeeld. Stel dat ik het zou proberen, en het valt mee. Ik win, laten we zeggen, 5 euro. Is er dan niet zo’n stemmetje in ons hoofd dat zegt: “Meer, meer, ik wil nog!”? Zo’n stemmetje dat niet te vertrouwen is en me de schulden in drijft?

Of Netflix nemen. Dat is niet eens stout, maar volgens mij wel heel erg verslavend. Zou er niet zoiets in mij leven dat niet kan stoppen met kijken? Dat me ganse nachten zou wakker houden en wallen onder mijn ogen zou creëren die nooit meer weggaan? Dat risico wil ik niet nemen, dus heb ik niet eens kabeltv.

Drugs zijn een beetje anders. Drugs zijn net iets illegaler dan gokken en Amerikaanse series. Maar toch… Stel dat een lijntje coke snuiven mocht. Ik zou waarschijnlijk te schrikkepieterig zijn om het te proberen. Omdat ik er niet verslaafd aan wil raken.

Ik drink ook geen alcohol. Hell, ik drink niet eens frisdrank met suiker in, controlefreak die ik ben. Ik neem geen pillen die de dokter me niet opdringt, rijd niet harder dan de voorgeschreven snelheid en heb nog nooit gegamed.

Maar om dat allemaal te compenseren eet ik meer dan mijn dagelijks aanbevolen hoeveelheid cinemasnoep. Veel meer.

 

One Response to “Sommige (stoute) dingen”

  1. 1 Amazing Eli

    Misschien ligt jouw dagelijkse hoeveelheid cinemasnoep gewoon hoger dan gemiddeld?


Geef een reactie

