Die ICT-mannen en ik…

22Jan13

Mijn collega riep me. Ze had iemand voor me aan de lijn (op haar telefoontoestel) die kloeg dat hij mij niet kon bereiken. Ik stond hem te woord en beloofde dat ik dat technisch euvel zou verhelpen. Nu kan ik zelf helemaal niks met dat telefoonsysteem behalve bellen en doorschakelen, dus belde ik ICT. Dat is altijd een beetje spannend.

Ik: Goeiemiddag, mijn telefoon werk intern wel, maar iemand van buiten zei dat hij mij niet kan bereiken op dit telefoonnummer.

ICT-man: Welk nummer heeft hij gebeld?

Ik: Hij citeerde mijn nummer, maar of hij dat effectief gebeld heeft, kan ik u niet zeggen.

ICT-man: Ah. En hoe heeft hij u gebeld?

(Dat was duidelijk een ICT-vraag, want ik begreep ze niet.)

Ik: Wat bedoelt u?

ICT-man: Als hij u niet kan bereiken, hoe is hij er dan in geslaagd met u te spreken?

(Toch geen ICT-vraag, dus.)

Ik: Hij heeft mijn collega gebeld, en die heeft mij geroepen.

ICT-man: Ah. Dat is goed. (Stilte, waarin ik me begon af te vragen of hij het probleem daarmee als opgelost beschouwde. Gelukkig was dat niet het geval.) En wie was die persoon?

Ik: XX van bureau YY.

ICT-man: Heeft XX van bureau YY wel het juiste nummer gebeld?

Advertenties


No Responses Yet to “Die ICT-mannen en ik…”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s


%d bloggers liken dit: