Hoe het kwam dat ik vandaag mijn ochtendtrein miste

09Mei12

Vanmorgen kwam mijn vriendje de slaapkamer op geslopen met een merel tussen zijn kaken. Hij legde het beestje neer bij mijn bed, en ging er toen naast liggen pronken. De ratten die ik een paar weken geleden op precies diezelfde plek vond, waren dood, dus ik ging ervan uit dat dat voor de vangst van de dag ook gold. Maar dode merels draaien hun kopje niet, en dat deed deze wel. Dus wilde ik hem oppakken om hem vrij te laten, ook al was hij gewond en lagen ongeveer tweeduizend van zijn pluimen in mijn huis. Ik fluisterde dat ik hem geen pijn wilde doen, maar hij vloog toch de kamer door. Poezen vinden vliegende vogels natuurlijk geweldig, zeker als dat vliegen gebeurt in de afgesloten ruimte waar ze zich zelf ook in bevinden.

Ik probeer niet tussen mijn katten en hun instinct te komen, dus ging ik alvast in bad. Tot die arme merel in het water naast me belandde. Dat leek me niet zo’n ideale situatie, dus heb ik hem eruit gevist, waarop hij op mijn been ging zitten.

Daar lag ik dus, een merel op mijn dij en een kater met watervrees op de badrand. Het plan dat de merel en ik woordeloos smeedden klinkt als volgt: hij zou even opfladderen, hoog genoeg om niet uit de lucht geklauwd te worden. Vervolgens zou ik rechtstaan en het dakraam boven het bad wijd open zetten, waarop hij de vrijheid in zou zweven. En zo gebeurde!! Ik was ongelooflijk trots op ons teamwork.

Ik had maar een klein beetje medelijden met het poezebeest dat nog een tiental rondjes rond het bad gelopen heeft en daarna minutenlang naar het afvoerputje van het bad zat te staren, op zoek naar zijn verdwenen prooi.



One Response to “Hoe het kwam dat ik vandaag mijn ochtendtrein miste”

  1. 1 veerle

    Een ochtend waar je er alvast geen dertien in een dozijn van tegenkomt.


Geef een reactie

