Als ik me niet vergis

16Feb12

Als ik me niet vergis, werkt het hele flirtgebeuren als volgt: als je interesse hebt in iemand, geef je subtiele signalen, met de nadruk op subtiel. Het mag vooral niet duidelijk zijn dat je een signaal gegeven hebt, want als die ander jou een absolute minkukel vindt, wil je natuurlijk niet dat het ook nog maar in hem/haar opkomt dat jij hem/haar leuk vindt, want dat betekent een complete afgang. Maar het moet wel een signaal zijn, want als die ander jou misschien ook ziet zitten, moet hij/zij natuurlijk wel begrijpen dat dat wederzijds is, want anders belanden jullie nooit euh… ergens. Tegelijkertijd is die andere ook subtiele signalen aan het geven, of misschien ook niet, maar dat weet je nooit zeker, want subtiel is het sleutelwoord, vermits niemand wil afgaan bij iemand die hem een absolute minkukel vindt. Dus wordt er gretig subtiel gesignaliseerd, en je hebt er het raden naar wie van nature aanrakerig is, en bij wie dat een flirtpoging moet voorstellen, en je kan al helemaal niet gewoon even vragen naar iemands intenties, want als het antwoord dan neen blijkt, bén je ook effectief een minkukel. Daar komt het ongeveer op neer, niet?

Ik zat vandaag weer bij de bank. Ik zie mijn bankiers (het is een duo) tegenwoordig vaker dan de treinconducteur. Met dat duo ben ik trouwens heel slecht gestart. Ter kennismaking kregen we ruzie en ben ik in het midden van de vergadering opgestapt, zoiets. Een paar uren later kreeg ik telefoon, en zijn we met een schone lei begonnen. Drie vergaderingen later spreken we mekaar aan met de voornaam, en springen ze voor me. Vooral de dame. Nogmaals: vooral de dame.

In het gewone leven is het niet aan je te zien of je vrijgezel bent, en dat vind ik helemaal prima. Maar je bank binnenstappen met de boodschap dat je in je eentje het huis wilt kopen dat je voorheen met je ex bezat, is voor weinig interpretatie vatbaar. En als die ex geen meneer was, ben je meteen helemaal uit de kast. Olé.

Het is misschien maar een idee, want subtiel is het sleutelwoord, dus zeg niet voort dat ik het idee nog maar geopperd heb, maar volgens mij deed de vrouwelijke helft van mijn bankiersduo vandaag een subtiele poging tot iets.



7 Responses to “Als ik me niet vergis”

  1. 1 Anoniem

    En is ze ‘de moeite’?

  2. Je moet er wel een lening aan overhouden, verlies dat niet uit het oog.

    Geweldig stuk. Ook subtiel!

    • 4 Flora Fleempaard

      1. Dankje voor het fijne compliment.
      2. IK ben voor de volle 100% met mijn hoofd bij de cijfers.

      • 5 Flora Fleempaard

        Euhm, voor de volle 98%, eigenlijk. Die andere 2 zit te denken: “Vergis ik me nu?”

  3. 6 soraya

    Jammer nieuws Flora! Ik had het nog niet begrepen uit andere posts (was dat de bedoeling?). Ik hoop dat dat niet te veel wijzigingen voor de poezels betekent…

    • 7 Flora Fleempaard

      Het leven brengt fijne dingen, en af en toe ook jammere dingen…
      De poezemoppies hebben samen het hoederecht op mijn schoot en onverdeelde aandacht opgeëist (en gekregen).


Geef een reactie

