“Tweede keukenla van links, in groene map”

07Feb12

Ik verdiep me in bankzaken. Niet met veel enthousiasme, maar ik doe mijn best om de heren en dames te begrijpen die spreken van quotiteit en mensualiteit en nog allerlei -teiten, want op dit moment moet dat even. Af en toe verlies ik compleet de draad en moeten ze stappen terug zetten in hun uitleg tot ik weer mee ben, en dan kunnen ze weer verder -teiten.

Ze stellen me ook vragen. Privédingen, zoals hoeveel geld er op mijn spaarboekje staat en of ze daar een printscreen van kunnen krijgen. En of mijn ouders toevallig niet even 50.000 euro kunnen beleggen, want dan kunnen ze me een veel voordeliger tarief bieden. En dan moet ik lachen, want dat soort ouders heb ik toevallig niet, nee.

En dan zijn er de schuldsaldoverzekeringgesprekken. Rare conversaties, over doodgaan, dat dat voordelen heeft als je er maar voor betaalt, en over de prijs van erven. Wel leer ik bij. Dat je een kopietje van je testament aan je legataris (wat een mooi woord, trouwens) moet geven, en ook eentje aan een vertrouwenspersoon, zodat het niet nodig is om een tatoeage te nemen die de plek vermeldt waar je het origineel bewaart.



No Responses Yet to ““Tweede keukenla van links, in groene map””

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

