Tant pis

17Jan12

Ik stond ongetwijfeld te staren, dat kan niet anders. Ik hoop dat niemand dat gezien heeft, want staren is niet beleefd. Maar ik kon gewoon niet wegkijken, het was te herkenbaar! Ik zag vandaag namelijk een dame een glazen draaideur poetsen precies zoals ik dat zelf ook zou doen.

Poetsen is niet één van mijn vele talenten. Mijn talenten bevinden zich eerder in de nuttelozere levensgebieden, maar dat terzijde. Ik hou de boel proper, maar zo van die poetspolitievrouwen van op tv zouden het hoogstwaarschijnlijk ongehoord vinden dat ik niet viermaal per jaar mijn keukenkasten binnenin uitwas. U begrijpt het plaatje: ik heb andere prioriteiten.

Nu was die mevrouw wel een professionele poetsdame, want ze had een roze schort om en een karretje met zwabber en al dat soort spul, maar dat maakte de situatie alleen maar meer staarverleidelijk.

Dus daar was die draaideur. Die draaide. Omdat ik er vijf minuten eerder doorheen gedraaid was, wist ik dat het geen automatisch exemplaar was, maar zo eentje waar je zelf tegen moet duwen. Dat deed die mevrouw dus. Met haar zwabber, want ze zwabberde met kracht. Maar doordat ze de glazen ruiten van die deur met zoveel kracht zwabberde, draaide die deur dus veel te snel, en kon ze elke keer dat een ruit haar passeerde, maar een stukje ervan poetsen, en dat ding draaide maar, en ik zat daar te staren en me af te vragen hoe ze wist welk deel van welke ruit ze al gedaan had, en ze zwabberde maar, en die deur draaide maar en toen

blokkeerde die draaideur.

Zodat ze de twee ruiten die naar haar gericht waren, grondig kon poetsen en droogvegen. Ik was zowaar trots op haar, de veegstrepen uiteraard door de vingers ziend.

Daarna heeft ze nog een minuut of wat staan staren naar die deur, duidelijk hopend dat de schwung er terug in zou komen, maar dat gebeurde niet. En dus zei ze: “Tant pis” en rammelde weg met haar kar.

Precies hoe ik het zou doen.



6 Responses to “Tant pis”

  1. 1 Janneke

    Goh, wat ben ik bij dat ik je blog na lange tijd weer lees; het ideale opkikkertje na een * dag!! Je maakt me aan het lachen!!
    Dankjewel Flora … kijk uit naar je sjaal … of is die er ondertussen al?

  2. 3 Janneke

    Knap zeg! Wist niet dat dat ook één van je talenten was!

  3. Weer een schoon schrijfsel!

  4. Dat was een actrice ipv een poetsvrouw.


Geef een reactie

