In blijde verwachting van een stollingsproces

15Dec11

Nu heb ik iets geks! Allez ja, niet ik, maar mijn pannenlikker heeft iets geks. “Iets geks” betekent bij mij meestal “iets waar ik geen logische verklaring voor heb”, en dat is precies wat het is.

Ongeveer een week geleden heb ik vermoedelijk mijn pannenlikker te dicht bij een vuurhete kookpot gehouden. Gevolg: een gesmolten rubberen hoekje. Ik overwoog toen om hem op de verwarming te leggen, maar dat leek me niet erg stollingsbevorderend, en daarna bedacht ik dat de ijskast een beter idee was, maar dat deed ik toch ook maar niet omdat wat voor chocolade geldt, niet per se voor rubber van toepassing is. Dus legde ik hem gewoon op het aanrecht in afwachting van het stollingsproces. Daarna zou ik hem gewoon weer in de lade leggen alsof er niks gebeurd was.

En dan nu het gekke: dat rubberen hoekje stolt niet! Als ik het aanraak, blijft er rubber aan mijn vinger kleven, net als op dag 1.
Ik vind het zo jammer om hem weg te gooien, want behalve een vloeibaar hoekje is er niks mis mee, maar om nu met dat hoekje in mijn pudding te zitten, dat gaat me dan ook weer te ver. Ik zou het eraf kunnen knippen.

Maar in tussentijd kan ik er niet tegen dat ik niet weet waarom dat rubber niet terug stolt. Kan iemand mijn geest even verlichten?



2 Responses to “In blijde verwachting van een stollingsproces”

  1. hmm, interessante vraag

  2. Weg ermee!
    ’t Is toch bijna kerst, iemand geeft je er wel een nieuwe.


Geef een reactie

