IT’ers en ik

13Dec11

IT’ers en ik, wij begrijpen elkaar niet. We verzanden in het ene misverstand na het andere, simpelweg omdat we denken dat we dezelfde taal spreken (Nederlands), maar dat is niet zo. IT’ers spreken namelijk IT, en ik spreek Fleempaards. Ik versta enkele woorden IT’s, en dat wekt de illusie dat ik ook volledige IT-zinnen versta. Ik knik zodra ik iets begrijp, en dat moedigt hen aan om door te gaan. Als ik, zoals mijn diensthoofd, vanaf zin 1 duidelijk zou maken dat ze hun intern vertaalprogramma moeten activeren en lekentaal spreken, zou het misschien anders zijn, maar dat is dus niet het geval. We denken dat we dezelfde conclusies getrokken hebben uit een vergadering, we denken dat we het verslag van die vergadering en de bijhorende takenlijst op dezelfde manier interpreteren, maar dat is niet zo. En dan komt de deadline, en zeg ik: “Oei, de beelden op de homepage zijn er nog niet. Zorg je daar nog even voor?” En dan zegt hij: “Dat gaat niet zomaar even, hoor. Dat kost me zeker nog een week. Vandaag zou de lay-out in orde zijn.” En dan zeg ik: “Beelden, dat hoort toch bij lay-out?” en dan zegt hij: “Neenee, die beeldencarroussel, dat is een module. Je had toch niet gedacht dat vandaag alle modules zouden werken?!” En dan zeg ik niks, want wat ik denk is duidelijk niet het juiste antwoord.



6 Responses to “IT’ers en ik”

  1. Volgens mij ben ik een vreemde IT-er want ik begrijp jou ook. (En ja, natuurlijk begrijp ik ook die IT-er🙂 )
    Concreter zijn in de vergaderingen? En achteraf verslagen schrijven?

  2. 2 Flora Fleempaard

    Mij lijkt het een beter idee om jou in te huren als tolk!

  3. Da’s nu eens een job-aanbieding die ik nog nooit voor ogen had se😉

  4. 4 Flora Fleempaard

    Volgens mij een gat in de markt…

  5. IT’ers en ‘echte mensen’….. Je kan er boeken over vol schrijven of helemaal gek worden.


Geef een reactie

