Vanuit de buik

23Nov11

Ik vind het maar niks om me kwetsbaar op te stellen. Ten eerste is het niet cool, en ten tweede kan iemand je zomaar een stomp in je maag geven zodra je je armen laat zakken. Dat is geen goeie overlevingsstrategie. Anderzijds heeft een mens wel iets beters te doen dan overleven, dus daar zit je dan, te twijfelen of wat je wil het waard is om jezelf belachelijk te maken. Of je het echt echt graag genoeg wilt. Of het uit je ziel komt, quoi. Ik heb vaak ruis op mijn ziel. Die wordt meestal veroorzaakt door mijn verstand, soms door mijn gevoel. Dat gaat zo: mijn ziel zegt A. Mijn verstand komt daarop met een lijst maren om u tegen te zeggen. En mijn gevoel, dat om de één of andere reden meent minder armslag te hebben dan mijn verstand, gaat dan overstag. Gevolg: buikpijn.  Zo gaat dat, maar dan razendsnel. Vaak merk ik pas dat ze weer bezig zijn geweest zonder mijn mening te vragen als ik buikpijn heb. Dan moet ik terugpuzzelen van mijn buik tot de A, en hopen dat ik niet bij een A’ uitkom, of bij een D. Als ik mijn verstand niet in de gaten hou, en het krijgt de kans mijn gevoel te overdonderen met argumenten, kan het namelijk erg listig uit de hoek komen. Hoe kwam ik hier nu bij? Ah ja, wat je echt echt wilt. Om de één of andere reden komt er vaak een punt waarop ik me kwetsbaar moet opstellen om te komen tot wat ik echt echt wil. Niet fijn. Niet cool. Akelig. Buikpijn.



2 Responses to “Vanuit de buik”

  1. 1 Ennairam

    Heel herkenbaar. Bij mij is het hoofdpijn.
    Het leven kan vast veel simpeler, maar hoe?

  2. Buikpijn en hoofdpijn, pijnen die zelfs al van kindsbeen af een maatstaf kunnen zijn voor ‘ hoe het met je gaat’. Heel herkenbaar en mooi uitgeschreven. Fijne zondag!


Geef een reactie

