Proactief

30Okt11

Het is 4 uur, ik kan niet slapen. Ik weet niet of mijn computer zich vanzelf aanpast aan het winteruur, dus misschien is het 3 uur. Voor die ene keer per jaar dat ik wakker lig, kies ik uitgerekend de nacht dat we een uur langer mogen slapen. Mijn bioritme is proactief uit zijn doen.

Geprobeerd en niet afdoend bevonden: tijgerknuffels, een glas water drinken, kruiswoordraadsels, naar het toilet, van 100 tot 0 aftellen, in de tuin naar de kleine beer gaan kijken (het enige sterrenbeeld dat ik herken), me ergeren.

Na bloggen nog op mijn ideeënlijst: chips eten, dweilen, de tafel dekken voor het etentje van morgenavond, verjaardagen aanduiden in mijn agenda voor 2012, rekeningen betalen. Ik denk dat ik maar voor het dweilen ga.



7 Responses to “Proactief”

  1. 1 Flora Fleempaard

    Oh wacht, bloggen werkt precies: volgens mij slaapt mijn voet alvast!

  2. Bij mij helpt het meestal als ik mijn hersenen uitput. Telkens als ik voel dat ik ergens aan ga denken dan stuur ik mijn hersenen zodat ze ergens anders gaan aan denken en voor ik dan weer besef waarheen ze dan weer gaan, denk ik weer aan iets anders.

    • 3 Flora Fleempaard

      Ik geloof dat ik hetzelfde probeerde te doen met het aftellen en de kruiswoordraadsels, maar dan voor dummies😉

  3. 😀
    Iets dat ook werkt bij mij is de avond ervoor keihard door zonnige grasweiden lopen. Ondertussen luidkeels meezingen met pompende disco-klassiekers. En finaal uitblazen met bubbels en kleurrijke cupcakes onder een pikzwarte hemel waar vuurwerk in verdwijnt.

    • 5 Flora Fleempaard

      Dus jij weet op voorhand wanneer je gaat wakker liggen, en vermijdt dat dan door dat poëtische avondritueel?🙂

  4. Beste is natuurlijk om elke dag ongeveer dat avondritueel uit te voeren, in één of andere variant. Maar ik moet bekennen dat het me ook niet altijd lukt😉

    • Het lijkt me dat jullie allemaal gelukkig kunnen zijn met slechts af en toe een moeilijke nacht. Gesproken door een moeilijke slaper met slechts af en toe een goede nachtrust.


Geef een reactie

