Wat de boer niet kent

13Mei11

Gisteren had ik zelf surimisalade gemaakt voor op de boterhammen van mijn lief. “Ik had niet eens geproefd dat het zelfgemaakte was!”, zo lekker vond ze hem. Zelf eet ik geen surimisalade meer sinds bleek dat de krabsla die ik altijd zo lekker vond, eigenlijk niet van krab gemaakt was, maar van surimi. Ergens in de jaren negentig veranderde de naam van het product, en daarmee ook mijn mening over de smaak. Totaal irrationeel, natuurlijk, maar heeft u zich al eens afgevraagd wat een surimi is? Krabben lopen zijwaarts en komen voor in de de schoolboeken van het derde leerjaar, dus dat zijn legitieme beesten, maar waarom staat er geen prentje van een surimi op een potje surimisalade? Inderdaad. Er is daar iets louche mee, met surimi’s. (Ik zou natuurlijk kunnen googelen, maar dan verpest ik waarschijnlijk mijn schrijfplezier) En wat de boer niet kent, eet de boer niet. Zoals dat zwarte velletje rond sushi, dat verdacht veel op vissenvel lijkt, wat is dat toch? Kijk, want als het iets groenteachtigs is, dan ga ik dat al eerder lusten dan wanneer het effectief kogelvisvel is. Het oog wil ook wat, maar de hersenen zijn de baas over de smaakpapillen.



3 Responses to “Wat de boer niet kent”

  1. 1 smiley

    Ik heb toch gegoogled, want nu was ik wel curieus. Het valt goed mee al zeg ik het zelf. Je zal het wel willen eten, maar ik zal het niet verklappen.😉
    En dat zwarte velletje rond sushi is zelfs een van de dingen die me tegenhouden om sushi te gaan proberen eten… alhoewel ik wel koude vis lust… Misschien toch mijn wereld eens vergroten.

  2. surimi is gemalen en weer samengeperst vis- en/of vlees
    beetje zoals salami dus, der kan van alles inzitten.

    Niet dat je het nu opeens wel gaat eten waarschijnlijk?

  3. 3 Greet

    Hihi, je kunt gerust zijn, rond maki sushi zit zeewier.😀


Geef een reactie

