Soms, zoals nu

18Apr11

Soms wou ik dat ik in iets geloofde dat invloed heeft op de dingen, een oppermachtig iets dat zorg draagt voor alle wezens klein en groot, effen en gestreept. Iets waartoe ik kon bidden dat mijn vriendje mag blijven spinnen, het liefst nog minstens vijftien jaar. Iets waaraan ik kon smeken, laat hem niet afzien, hij jaagt en springt en rent zo graag. Iets waarmee ik kon onderhandelen, neem mij alles af, maar niet mijn vriend. En als het dan toch zover moet komen, iets of iemand waar ik boos op kan zijn, als alternatief voor dat brandende vieze schuldgevoel, dat ik misschien niet goed genoeg voor hem heb gezorgd.

Soms, gelukkig niet zo vaak, maar vandaag wel, vandaag heel erg graag, soms wou ik dat ik gelovig was.

One Response to “Soms, zoals nu”

  1. 1 gewebkijk

    och is hij ziek..?
    ik wens het beste met je mee voor je ”spinningpartner”


Geef een reactie

