Relativgrrrrrrrm

08Feb11

Het zal wel weer aan mij liggen. Het is duidelijk dat dit soort dingen niet gaat ophouden met op mijn pad te komen. Ik wou alleen dat ik eens ophield met me eraan te ergeren.

1. Ik vraag aan de personeelsdienst op mijn werk: Ik wil starten als zelfstandige in bijberoep en het schijnt dat je daarvoor een akkoord van ons directiecomité moet hebben. Bestaan er daarvoor standaardformulieren?

2. Antwoord van de personeelsdienst: Bij mijn weten niet.

3. Ik vraag het voor alle zekerheid aan X, een goeie collega die lid is van het directiecomité.

4. Zij antwoordt: jawel hoor, de personeelsdienst heeft daar formulieren voor.

5. Ik vraag aan de personeelsdienst: Ik wil starten als zelfstandige in bijberoep en X zegt dat er daar wel degelijk formulieren voor bestaan. Gelieve mij die door te sturen.

6. Antwoord van de personeelsdienst: U vindt de nodige formulieren in bijlage.

7. Ik vul de formulieren netjes in en probeer ze te overhandigen aan de secretaresse van de voorzitter van het directiecomité.

8. Reactie van de secretaresse van de voorzitter van het directiecomité: Oei, daar heb ik nog nooit van gehoord. Geef dat maar aan de persoon die de dagorde van de vergaderingen van het directiecomité opstelt.

9. Ik probeer mijn formulieren te overhandigen aan de persoon die de dagorde van de vergaderingen van het directiecomité opstelt.

10. Reactie van de persoon die de dagorde van de vergaderingen van het directiecomité opstelt: Oei, daar heb ik nog nooit van gehoord. Waarom geef je ze niet aan X, die maakt toch deel uit van het directiecomité? Dat is toch jouw baas?

11. Ik: Euhm, nee hoor, dat is mijn baas niet.

12. Reactie van de persoon die de dagorde van de vergaderingen van het directiecomité opstelt: Tja…

13. Ik (ineens doodmoe): Laat maar. Ik breng ze wel naar de voorzitter van het directiecomité.

14. Reactie van de voorzitter van het directiecomité: Dit kan ik niet goedkeuren, je hebt een verouderd formulier gebruikt.

15. Ik vraag aan de personeelsdienst: Formulier afgekeurd. Gelieve mij het juiste formulier te sturen.

16. Reactie van de personeelsdienst: We hadden je het aanvraagformulier gestuurd. In bijlage vind je het beslissingsformulier.

17. Ik vraag, voor alle zekerheid (slechts lichtjes achterdochtig geworden): En dat moet naar de voorzitter?

18. Reactie van de personeelsdienst: In principe wordt de aanvraag beheerd door de personeelsdienst. Als je het aanvraagformulier goed invult, kan je dossierbeheer de juiste informatie opnemen in de beslissingsnota van de voorzitter.

19. Ik lees het bericht zes keer en huil een potje.

Man.

Oh man. Ik dacht echt dat ik rustiger zou worden met de leeftijd, dat ik met dit soort details zou leren lachen, maar het tegenovergestelde gebeurt en ik wil geen zuurpruim worden… Relativeren, Flora. Re-la-ti-veeeeeeeeeeeeeeeee-ren.



One Response to “Relativgrrrrrrrm”

  1. 🙂
    alles is goed. het lukt je!
    laat ze maar doen.
    dikke knuf


Geef een reactie

