Clean desk

12Aug10

Nieuw beleid op het werk: clean desk elke avond. Pfiew, ik kan er maar niet aan wennen. Hoe weet ik nu of ik na het weekend alles nog wel ga terugvinden als ik het ’s donderdags om 17 uur opberg? Er zijn grenzen aan opruimen. Wat ga ik doen als ik vergeet waar ik mijn agenda gelaten heb, of mijn usb-stick, laat staan mijn ebbenhoutennijlpaardbriefopener? De opzet van het hele systeem is natuurlijk dat we allemaal dat tikkeltje efficiënter gaan werken (én dat bezoek-van-buitenaf zich geen weg moet banen door hordes beeldjes en vazen in poedelvorm om bij de vergaderhoek te komen). Efficiënter, sneller, flexibeler, dat soort praat. Maar daar komen we natuurlijk niet aan toe als ik het eerste kwartier van de dag met mijn hoofd in mijn ladeblok doorbreng op zoek naar de schetsen voor de nieuwe site waar gisteren voor ik naar huis vertrok aan bezig was. Voor ik mijn desk cleande, bedoel ik, die schetsen. Gelukkig gaat onze clean desk strategie gepaard met het slopen van alle tussenmuren, zodat we nu gezellig met z’n allen in één grote ruimte zitten en het eerste half uur van de dag tegen elkaar kunnen zuchten dat we niet weten waar onze usb-stick ligt, en onze briefopener. En die schetsen.

One Response to “Clean desk”

  1. Wij werken hier al heel de tijd met een open ruimte en een clean desk policy. Wij hebben ook geen lades. Alle persoonlijke items of benodigdheden worden mee naar huis genomen. Een aantal mensen kunnen iets in de kast leggen, maar dat is het dan ook. Je went wel aan dat clean desk policy systeem hoor.
    Succes!


Geef een reactie

