Ik mankeer een stukske

09Aug10

Ik mankeer een stukske. Een gen of een cel of een hersenkwab of zo. In elk geval het stukske dat ervoor zou moeten zorgen dat ik dagelijks tientallen daklozen kan voorbijlopen zonder dat mijn boterhammen hun smaak verliezen, het stukske dat een buffer zou moeten vormen tussen krantenkoppen over dierenleed en mijn hart, dat mij zou toelaten te glimlachen binnen het uur nadat ik iemand heb horen schelden op zijn kind. Ik wou dat ik het ergens kon kopen, leasen, huren, me aanmelden voor een transplantatie desnoods.

Man, ik zou veel geld betalen voor een stukske dat als een winterjas rond mijn gevoel gebreid zit en mij ongevoelig maakt voor al het lelijks out there, dat mij afschermt, beschermt.

7 Responses to “Ik mankeer een stukske”

  1. Dat stukje kan je kopen in de ‘dehumaniserstore’, het vernietigt je authenticiteit en de intensiteit waarmee je de wereld ervaart waardoor je meteen verlost bent van je schrijftalent en creatieve vermogens. Het kost niet heel erg veel geloof ik, maar je moet geluk hebben met de maat.

  2. Je koopt het per fles, all is well, zolang het maar brandt in je keel.

  3. Twee geniale tussenkomsten hierboven. Kan ik niks aan toevoegen.
    Een groet.
    De Drs.

  4. Ik denk dat een buur en nog wel enkele liters van zal liggen hebben.
    Het onverschillige zit hem ingebakken, dus even aankloppen om wat hersenvocht..

  5. 5 Flora Fleempaard

    @roodborstje: ik denk dat ik de XL maar ga proberen.

    @Ruby: Oooh, dus dat is waarom de rest van de wereld drinkt!

  6. Ik mankeer dat stukske ook. ’t Is toch wel een beetje een handicap he.


Geef een reactie

