De liefde van de vrouw gaat door

03Nov09

de maag, maar het hangt er wel van af wat de pot schaft.

Ik (roep naar haar van aan het fornuis): “Heb je grote honger of gewone honger?” (Bij grote honger schil ik een paar aardappelen en wortelen meer, ziet u.)
Zij: “Dat hangt er van af wat we eten.”
Ik: “Nee, dat hangt daar niet van af.” 
Zij (lichtjes teleurgesteld): “Oh…” (Duidelijk een moeilijke keuze, en ik kan het haar niet verwijten, want mijn sausjes vallen niet altijd even smeuïg uit en mijn koteletjes niet altijd even mals. Om van mijn soepen nog te zwijgen.) “Nja, grote honger dan.”

Ik ben eens benieuwd wat ze de volgende keer kiest.



3 Responses to “De liefde van de vrouw gaat door”

  1. Zou voor de liefde van de man hetzelfde gelden, vraag ik mij af.

  2. 2 Flora Fleempaard

    Daar kan ik niet op antwoorden. Geen ervaring mee😉

  3. Geniaal in z’n eenvoud.
    Ik had een beetje met ‘haar’ te doen; de manier waarop ze reageerde… Een beetje lief toch wel. Kwetsbaar ook.
    Niet dat ik heb zitten janken, hoor, dat nu ook weer niet.
    Lang geleden dat ik hier nog was.
    Moet hier eens meer op bezoek komen.
    (Hoe dikwijls heb ik dat al niet gezegd? Ook op andere blogs.)
    Een groet.
    De Drs.


Geef een reactie

