Doen alsof je weet wat je doet

13Okt09

Stapklare instructies van een ervaringsdeskundige:

  1. Oefen uw nadenkende frons. (De kunst is het verschil te ontdekken tussen de ik-weet-begot-niet-wat-of-hoe-frons en de mijn-brein-is-druk-bezig-oplossingen-te-formuleren-frons. Voor zich spreekt dat het dat laatste exemplaar is wat u nodig heeft.)
  2. Frons nadenkend. Blijf dit doen terwijl u stappen 3 t.e.m. 9 uitvoert.
  3. Beweeg ogenschijnlijk op-hoog-niveau-nadenkend door de ruimte.
  4. Verzamel ondertussen uiterst onopvallend alle informatie die u van nut kan zijn inzake de kwestie waar u kop of staart aan vindt. Nuttig gebleken zijn Wikipedia, Google en Facebookcontacten.
  5. Noteer het antwoord op De Moeilijke Kwestie.
  6. Maak een onleesbaar en uiterst ingewikkeld schema op een groot blad papier. (Neen, u hoeft het zelf niet te begrijpen.)
  7. Roep de medemensen die van u hun heil verwachten op een officiële manier samen.
  8. Wacht tot het stil wordt terwijl u naar het schema (voor u op tafel) staart.
  9. Zeg, goed articulerend: “Bon.”
  10. Ontspan uw gezicht.
  11. Zeg, breed glimlachend: “Het komt helemaal in orde.”
3 Responses to “Doen alsof je weet wat je doet”

  1. Toch een vraag : krijgt u geen hoofdpijn van zo lang fronsen ?

    🙂

  2. Mijn professionele leven in een notendop. Alleen zeg ik “Goed” in plaats van “Bon”.

  3. 3 Flora Fleempaard

    @Jevski: Ik wist al niet waar mijn hoofd steeds zo’n pijn van deed.

    @Zezunja: Het werkt ook met “Ok.”


Geef een reactie

