Zwarte humor, witte humor

10Okt09

Koukleumend op harde stoeltjes staren naar schilderijen en beelden van lijden met een heel lange ij. Stil zijn en hard bidden, nooit vergeten hoe verkeerd we bezig zijn. Ik wou dat de priester eens een grapje maakte. Die paar keren per jaar dat ik naar de mis ga, vind ik het allemaal zo serieus in de katholieke kerk. 

En daar word ik dan weer stout van. Baldadig is het woord. Het gaat vanzelf, mijn fantasie slaat gewoon op hol bij bijbelverhalen en de preek die ons uitlegt hoe wij in ons dagelijkse leven ‘vissers van mensen’ moeten zijn of onze naaste kunnen genezen. Al die sérieux vraagt gewoon om de slappe lach, vind ik. Dus vroeg ik tijdens de voorbeden aan mijn broertje of je voor je begrafenisdienst ook kan betalen met (frequent flyer) airmiles. “Laatste oproep voor de passagiers richting boven…” 
Het staat toch nergens geschreven, hè, dat Jezus iets tegen humor had?



3 Responses to “Zwarte humor, witte humor”

  1. Heb net airmiles van mijn broer gekregen, nu begrijp ik waarom. De snoodaard

  2. 2 Athena

    Bestaan er eigenlijk frequent flyers richting boven?

  3. 3 Flora Fleempaard

    @Treiner: had je hem maar niet moeten plagen!

    @Athena: tuurlijk! Zelf fly ik regelmatig naar boven onder invloed van een duurloop. Sommigen gebruiken er alcohol voor, of andere drugs. Verliefdheid wil ook wel eens werken, en chocolade natuurlijk.


Geef een reactie

