Hoogst abnormaal

07Okt09

Als het aan mij lag, stierf de mens uit. Als het exclusief en letterlijk aan mij lag, bedoel ik. De drang tot voortplanting ontbreekt bij mij namelijk volledig. Geen seconde in mijn leven heb ik al overwogen om een mensje bij te maken. Puur biologisch gezien is dat abnormaal, lijkt mij. Geen uitzondering, maar wel hoogst abnormaal.



8 Responses to “Hoogst abnormaal”

  1. ’t Is ook niet altijd een lachertje natuurlijk, kinderen, dus zo abnormaal zou ik het niet noemen😉

  2. (Met permissie)

    Vluchten + vechten is zeer juist : vlechten.

    Want zie, in Hoogst abnormaal vlecht u niet minder dan twee (schrijf)fouten – hetgeen niet van uw gewoonte is – door gevoelige materie.

    Vluchten + vechten : explosief materiaal, als je ’t mij vraagt.

  3. Absoluut niet abnormaal. Andere ‘normale’ mensen proberen mensen als jij en ik gewoon te negeren, en daarom denk je dat er weinigen rondlopen.
    Maar geloof me, je bent verre van een uitzondering.
    En als iets niet een uitzondering is, dan is het niet abnormaal.

  4. 4 yab

    Ojee, ik verwacht hier binnenkort een stampede van vrouwen (en mannen) met nageslacht die u zullen komen verwijten maken. Dat gebeurde namelijk bij mij toen ik te kennen gaf geen kinderwens te hebben.

  5. Misschien bent u te feliciteren met een evolutionaire uitzondering te zijn. U heeft namelijk niet de neiging tot voortplanten die vrijwel alle dieren en mensen hebben. Zonde van het prachtige genenpakketje dat u nu niet doorgeeft, zou ik zeggen. Maar verder zouden er wel meer van dergelijke evolutionaire uitzonderingen mogen zijn (gezien het peil van de wereldbevolking enzo)

    Ik ben bang dat ik me op een dag wel overgeef aan mijn instincten.

  6. Verwijten ? Dat zou ik nu eens een hoogst abnormale reactie vinden … maar ik heb ook geen enkel moment de mensheid als streefdoel gehad bij het vermenigvuldigen🙂

  7. 7 Flora Fleempaard

    @Rozebril: “men” zegt dat wanneer het je eigen kinderen zijn, dat dat alles goedmaakt.

    @Jevski: foei aan mezelf!

    @Anne: misschien. Maar in het dierenrijk is de voortplanting toch de regel…

    @Yab: jij verwijt mensen zonder kanarie toch ook niet dat ze geen kanarie hebben?!

    @Oker: mooi, dat idee van die evolutionaire uitzondering. Wel eentje die met uitsterven bedreigd is🙂

    @Eddiefromohio: Dat zou ik ook raar vinden. Wie mij zoiets verwijt, krijgt naar zijn hoofd geslingerd dat ik mee betaal voor zijn kindergeld.

  8. Als iets geen uitzondering is, is de kans klein dat het als abnormaal wordt gezien.😉


Geef een reactie

