Doorsnee

25Sep09

Mensen roepen vaak verrast uit: “Jee, wat heb jij kleine voeten! Welke schoenmaat heb je?”

Dat eerste is niet waar. Net zoals ik geen kort haar heb, heb ik geen kleine voeten. Ik heb korte tenen, maar geen kleine voeten. Onthoud het goed. 

Mijn schoenmaat is nu* 37, maar de meeste schoenen die ik koop hebben maat 36. Daar kan ik ook niks aan doen, dat zijn de tijden van tegenwoordig. Vijftien jaar geleden had ik schoenmaat 38. Over twintig jaar kan ik al mijn schoenen tijdens de koopjes aanschaffen. Niet dat ik kan wachten met schoenen kopen tot het einde van het seizoen, maar ik sprak maar bij wijze van. Ik kan meestal amper wachten tot de nieuwe collecties in de winkels staan. En een courante maat hebben rechtvaardigt uiteraard de aankoop van winterschoenen op 2 augustus. Gelukkig heb ik een doorsnee maat van voeten. 

*Toen ik pas leerde stappen, was dat 17. Mijn ouders hebben tientallen winkels afgestruind om stapschoenen in mijn maat te vinden. Een week lang waren ze wit. Toen had ik een avontuurtje met een fles slaolie en de doos hagelslag.

6 Responses to “Doorsnee”

  1. Och bekend… Ook maatje 37 hier onder het bureau. Brede kleine voetjes die eruit zien als uitvergrote kleuterpootjes… Ik koop eigenlijk alleen maar puntschoenen en -laarzen, dan lijkt t nog wat 😉

  2. Markant dat je je tenen aan haar relateert

    maar dat avontuurtje verklaart veel

    🙂

  3. Ik heb een 36, maar ik vind dat toch niet klein. De anderen hebben gewoon joekels van voeten, die van mij vind ik er eerder normaal uitzien :-).
    Toen ik mijn eerste communie deed, had ik volgens mijn moeder een 25 (ter vergelijking: een uit de kluiten gewassen buurkindje had een 25 toen ze 1,5 jaar was)

  4. 4 Tiggie

    wauw, dat zijn wel kleine voeten, vooral toen je kon stappen! Mijn dochter haar eerste schoenmaat was 21 en ze was toen net 1 jaar… en rozebril, jij hebt en had ook minivoetjes zeg, mijn dochter (nu 3 jaar) heeft…jawel, een 28 … zal erfelijk zijn, heb ook grote voeten jammer genoeg:- (

  5. Ja, daar zou ik nu eens een blog over willen schrijven. Over het mysterieuze verschijnsel van voeten die krimpen. Volgens mij kan dat helemaal niet als je jonger dan 70 bent.
    Toen ik 15 was had ik schoenmaat 40, zeker te weten. Ik heb nog een paar dr. Martens staan in die maat. Inmiddels heb ik 38. Met gemiddelde tenen.
    Ik ken een heleboel meisjes die een maat zijn gekrompen en u blijkbaar ook.
    Hoogst verwarrend, want ik kan het niet deftig verklaren.

  6. @ Oker,

    U wast toch krimpvrij ?!


Geef een reactie

