Auralezende paarden

12Sep09

In de stad waar ik als tiener elke zaterdagmiddag rondhing was er een heksenwinkeltje. Zo’n klein handelspandje volgestouwd met paarse en zwarte prullaria zonder functie. Je moest tussen twee wierookwalmpjes door om er binnen te gaan, maar daar kan ik niet echt van meespreken, want ik durfde er niet in. Van de dame die het ding uitbaatte werd namelijk gezegd dat ze je aura kon lezen. Ik wist op mijn vijftiende niet precies wat aura’s waren, maar het had in elk geval iets te maken met recht in je ziel kijken. Nu had zo’n heksendame er natuurlijk geen zaken mee dat ik verliefd was op mijn beste vriendin, en ik vertrouwde haar ook niet helemaal met de informatie dat ik mijn buurvrouw had laten afkijken bij Frans.

Datzelfde auralezende-winkeldame-effect hebben paarden op mij. Ze zien je en ze weten iets. Dat zeggen ze, hè: een paard doorziet meteen je zwakheden. Ga erop zitten en al je geheimen vallen als cadeautjes in zijn schoot, zoiets. Toch ben ik erop geklommen, vorig weekend. Ik zat best lekker, eigenlijk, voor iemand wiens zwakheden zomaar gelezen werden.

4 Responses to “Auralezende paarden”

  1. Ik ben één keer in mijn leven op een paard geklommen. Het ging onmiddelijk lopen en het probleem was dat ik er wel al op zat. (Hoe stop je dit?, gilde ik, terwijl het dier al koers zette naar de uitgang van de manège)

  2. Lezen die wezens
    enkel zwakheden,
    dan ?

  3. Dat wil ik ooit ook nog leren. Galopperen door de bossen met mijn haren in de wind 😉

  4. ik ben ooit es gaan paardrijden. Het kostte me de grootste moeite om in draf het ritme van het paard te volgen. Lees: als ik op dat moment borstvoeding had gegeven, had het arme kind yoghurt gegeten na mijn ritje…


Geef een reactie

