Dan bijt ik op mijn lip

08Aug09

Wanneer ik me bekeken voel, ga ik op mijn bovenlip bijten. Dat is natuurlijk totaal onbelangrijk in het groter perspectief der dingen. Behalve op het moment dat ik me bekeken voel en daar onzeker van word. U kent het wel: heb ik tandpasta op mijn neus, mascara op mijn voorhoofd, loop ik per ongeluk in pyjama op straat, dat soort twijfels. Dan bijt ik dus op mijn bovenlip. Niet dat dat helpt, trouwens, maar het gaat vanzelf. Tot op het punt dat ik me realiseer dat ik hoogstwaarschijnlijk met tandpasta op mijn neus én een rare bovenlip rondloop. Geen wonder dat ik me bekeken voel. Dan probeer ik de schade te beperken door mijn lip met rust te laten. Waar ik compleet onrustig van word, want beroofd van mijn natuurlijke reflex om onzekerheid te bestrijden. Gelukkig ben ik één van die mensen die het hele jaar door halvelings verkouden is en dus niet zonder zakdoek buiten komt. Dan snuit ik mijn neus, wat een heel normale handeling is, nietwaar? Niemand hoeft te weten dat ik stiekem op mijn lip bijt achter mijn zakdoek.



4 Responses to “Dan bijt ik op mijn lip”

  1. Als u nu eens in die snuithandeling ook even snel de tandpasta van de neus haalt. Dan kan u ter vervanging in iets lekkers bijten. [zonder aan de goede smaak van uw bovenlip te twijfelen…]

  2. Misschien ook eens een keertje met moeder op tocht gaan (?)

  3. 3 Flora Fleempaard

    @Groef: goed idee! De tandpasta van mijn neus, de mascara van mijn voorhoofd, en de chocolade van mijn vingers (als ik toch in iets lekkers mag bijten),… ik was meteen mijn hele gezicht. Misschien kan ik dan best met een pak vochtige doekjes in mijn tas lopen…

    @Jevski: zodat we elkaar kunnen checken op onregelmatigheden?

  4. Of om gaandeweg met haar over dat oraal-kannibalisme te reflecteren (?)


Geef een reactie

