Oproep aan toekomstige ouders

05Jul09

Jammer dat ik zelf geen kinderen wil, want dan zou ik er zelf voor zorgen, maar dat is nu niet zo, dus roep ik u, ouders op om uw toekomstige kinderen bijbelnamen te geven. Er zijn nu wel genoeg Milans en Shana’s, zeker? 

Mozes dus, en Ezechiël, Jona, Mattheüs, Petrus, Ruth, Ezra, Zacharias, Salomon, Eva, Melchior. En waarom heb ik nog nooit een Jezus ontmoet? Ik zou heel graag eens een praatje maken met een Jezus.



8 Responses to “Oproep aan toekomstige ouders”

  1. 1 Greet

    Volgens mij mag dat niet in België, maar in Spaanssprekende landen kun je wel eens een Jesus [cheesoes] tegen het lijf lopen.

  2. 2 nadja

    Wij hebben een Gabriel (eerste naam Joaquin). Je mag altijd eens met onze engel komen praten. Hij is zo oud als het aantal vleugels dat hij heeft en hij houdt van ‘bjabikoe’ eten en naar ‘hraafmachienes’ kijken.

  3. Ik heb een vriend en Jesus is zijn naam.
    (hij heeft ook een jezuskapsel)

  4. 4 Athena

    Ik wilde hetzelfde zeggen als Greet. Jesúsen (of zijn het dan Jesi? ;)) zijn er echt ontzettend veel! Maar niet zoveel in Nederland/België. Een Eva moet toch wel te vinden zijn mag ik hopen, net als een Ruth. Melchior zit er volgens mij wel eentje in Blackadder🙂 Wat betreft de rest: waarom niet voor huisdieren? Het is dat mijn ratjes al namen hebben..

  5. 5 Tiggie

    Adam vond ik nog een mooie naam maar dan weer niet in het Frans…het is niet makkelijk, een naam te vinden die in beide landstalen hetzelfde klinkt, past bij de achternaam van mijn vent (echt een miserie) en daarenboven zowel bij mezelf als vent in de smaak valt. Oh ja, moet je ook nog rekening houden met dialecten en hoe schoonouders de naam van je kind zouden uitspreken= schrap, schrap, schrap van de lijst🙂

  6. 6 Goya

    Ik onthoud je oproep, een Judas of een Shara zou niet misstaan bij ons🙂

  7. 7 Flora Fleempaard

    @Greet: Belgische kinderen mogen niet Jezus heten??! Waarom niet? En Mozes, mag dat? Ik vind Mozes zo’n mooie naam, voor een Afrikaans adoptiekindje bijvoorbeeld…

    @Nadja: een engel in huis! Da’s altijd handig.

    @Kobie: Mag ik eens een praatje maken met jouw Jesus dan, ooit? Doet hij wel eens een wonder, daar in zijn kapel?

    @Athena: Ik wou dat er ook Jesi (dat soort bedenkingen maak ik me dus ook constant. Jij hebt ook een taalverslaving, he?) bij ons rondliepen. Hihi, een Jezushamster en een Jozefkat😀

    @Tiggie: dus jullie hebben Het Groot Namenboek genomen en geëlimineerd tot er nog maar twee namen overschoten?😉

    @Goya: Of een Pontius!! (Of was Pilatus zijn voornaam?)

  8. 8 Athena

    haha ja taalverslaving is wel het juiste woord. Ik kan het echt niet laten om zoiets erbij te zetten dan. Wat grappig dat jij zulke bedenkingen ook hebt🙂


Geef een reactie

