Home alone 6

02Jul09

Mijn mevrouw gaat binnenkort weer een maand stappen. Eén maand home alone, versie 6. Inmiddels ben ik ze wel gewoon, die Vlaamse zomers alleen, maar het is toch altijd even aanpassen. Bed te groot, zoveel te vertellen en niemand om tegen te ratelen. Spinnenjager, filmmaatje, keukenprinses,… ik zal het even zonder moeten stellen. Tot dan geniet ik dubbel zo hard van haar aanwezigheid, maar ik begin me af te vragen of dat het afscheid niet extra triest gaat maken.



9 Responses to “Home alone 6”

  1. 1 nadja

    Achterblijven is altijd moeilijker omdat je tegen die leegte aanbotst in het vertrouwde huis. Dat is omdat je nooit weet waar je haar zal tegenkomen, want leegte zie je niet, die voel je.

  2. 2 Lies

    En doe jij niets leuks deze zomer?

  3. 3 Flora Fleempaard

    @Lies: jawel, hoor! Werken, wieden, grasmaaien, ijsjes eten, schrijven, lopen, terrasjes, zwemmen, bloggen en slapen, zonnen En ik heb de twee tofste poezen van de wereld voor mij alleen🙂

  4. 4 Goya

    Wij proberen telkens de dag voor mijn vertrek een fijne dag met ons drie te hebben, ergens gaan eten, fietstocht…
    En wanneer ik terug ben gaan we ofwel met tweetjes chiquer dan anders eten, of Lies haalt een dure fles wijn in huis.

    ’t zijn kleine dingen die de gedachte aan thuis leuk(er) maken!

  5. 5 Lilimoen

    @ Goya: wat is je link met Baskenland? Ik stap er binnenkort doorheen.

  6. 6 Goya

    @Lilimoen; mijn grootmoeder is er als kind gevlucht voor de nationalistische troepen van franco die Bilbao omsingeld hadden en is in Mechelen opgevangen en er blijven wonen (als een van de honderden de Niños de La Guera).
    Haar broers en zus zijn wel teruggegaan en zo heb ik er nog een hoop (verre) familie wonen waar ik vroeger heel vaak op vakantie ging.

    En verder is het een prachtige streek, met heerlijk eten, een schitterende cultuur en geschiedenis, enorm vriendelijke mensen en een bijzonder knappe taal.

    Ik neem aan dat jij de “hoofd”route via Logroño en Burgos volgt? net iets te Zuidelijk dan om ten volle van Baskenland te kunnen genieten, maar minder bergachtig in elk geval🙂

  7. Als de eenzaamheid dreigt te overvallen, ben ik instant vriend aan huis. In ruil voor een maaltijd met liefde, uiteraard. Voor wat, hoort wat…

    Dichter aan huis kan ook trouwens, aan dezelfde voorwaarden…

  8. Ik bedoel maar, de wereld is er voor u!

    [dit mag u ook in mijn vorig zegje inpassen, zo u wil…]

  9. 9 Flora Fleempaard

    @Goya: wij hebben ook zo van die vertrek- en terugkomstrituelen. Wanneer ze terugkomt van een pelgrimstocht, leg ik haar een uur in een heet bad met veel schuim, en dan gaan we naar ons favoriete restaurant.

    @Groef: pas op met wat je voorstelt. Deze eenzame is namelijk geen keukenprinses. Het zou wel eens een ongelijke ruil kunnen worden…


Geef een reactie

