Hoeveel ik niet weet

30Jun09
  • ademen insecten?
  • weten ongeboren tweelingen dat ze met tweetjes in de buik zitten?
  • (nog steeds) waarom hebben mannen tepels?
  • hoe weet je of je teveel nadenkt?
  • waarom bleken sommige dingen in de zon en worden andere dingen donkerder?
  • weten slakken waar ze heen gaan of slijmen ze zomaar wat in het rond?
  • als je watermeloen mixt, bevriest en doorroert, heb je dan watermeloensorbet?
  • hoe groeien kaneelstokjes?
11 Responses to “Hoeveel ik niet weet”

  1. tepelgesproken;
    (uw eerdere uitleg was mij liever)
    de werkelijkheid is ontnuchterend simpel.
    pas na de vorming van o.a de tepels word bij de foetus de sexe bepaald…

  2. mijn favoriet;
    waarom is spinnenpoep wit op een donkere, en zwart op een witte ondergrond? 😉

  3. 3 Marc

    Mag ik de lijst aanvullen met “hoe tellen digitale klokken tijd?”, mag dat?

  4. “hoe weet je of je teveel nadenkt”
    1) als je jezelf dat afvraagt!
    2) als je er moe van wordt…

    😉

  5. 5 hoow

    Slakken komen op kattenvoer af.

    (Maar dikwijls lijken ze idd doelloos slijm sporen achter te laten, zoals op de baksteenmuur van mijn carport)

  6. 6 Menck

    Wat is de reden waarom bij mannenkledij de knopen aan de rechterkant zitten
    en bij vrouwenkledij links?

  7. 7 Flora Fleempaard

    @Gewebkijk: Jij wist het antwoord op mijn tepelvraag al die tijd al?!

    @Marc: Jij mag dat.

    @Kuikentje: Hoe weet je of je genoeg nadenkt? 😉

    @Hoow: dus slakken hebben een geurorgaan en zijn carnivoren? Fascinerend.

    @Menck: exact!! Heb je David Sedaris gelezen, ‘Steek je familie in de kleren’?

  8. 8 Menck

    @ Flora Fleempaard
    Nope, maar ondertussen heb ik wél het antwoord gevonden:

    De meeste mensen zijn rechtshandig en vinden het gemakkelijker om een knoop die aan de rechterkant zit door het knoopsgat aan de linkerkant te duwen. Toen knopen pas waren ‘uitgevonden’, werden ze gebruikt door de hogere standen, die zich kleren met knopen konden veroorloven. De dames uit deze klassen werden veelal gekleed door diensters, die recht voor hun meesteres stonden bij het kleden. Het was voor hen dan gemakkelijker om de knopen vast te maken als deze aan de linkerkant van de kleding van hun dame zaten.

  9. Yes! Iemand die zich ook te veel dingen afvraagt! Een poging tot wat antwoorden:

    Q: ademen insecten?
    A: Insecten ademen via tracheeën, een soort bronchus-achtige vertakkingen.

    Q: weten ongeboren tweelingen dat ze met tweetjes in de buik zitten?
    A: hmm, geen idee, maar ik zou graag denken van wel.

    Q: (nog steeds) waarom hebben mannen tepels?
    A: wat Gewebkijk zegt.

    Q: hoe weet je of je teveel nadenkt?
    A: als je Poelekie de Vries heet, of Flora Fleempaard blijkbaar 😀

    Q: waarom bleken sommige dingen in de zon en worden andere dingen donkerder?
    A: volgens mij hangt dat samen met de hoeveelheid roodpigment, maar pin me er niet op vast.

    Q: weten slakken waar ze heen gaan of slijmen ze zomaar wat in het rond?
    A: ik vermoed dat ze zich van hapje naar hapje voortslijmen.

    Q: als je watermeloen mixt, bevriest en doorroert, heb je dan watermeloensorbet?
    A: misschien dat watermeloen alleen te “slap” is, witte druivensap toevoegen zou een plan kunnen zijn.

    Q: hoe groeien kaneelstokjes?
    A: kaneelstokjes zijn stukjes bast van de kaneelboom, die bast halen ze eraf en tijdens het droogproces krult hij op.

    *gaat helemaal blij richting bed*

  10. @flora,
    ja, maar zoals gezegd uw antwoord was mij liever… 🙂

  11. En een vuurkestookvraag.
    Wat gebeurt er met houtskool dat het eerst de hele tijd zwart is, tot het helemaal (maar echt helemaal) opgebrand is en wit achterblijft? Kan kleurpigment verbanden?


Geef een reactie

