Onze Muffin, Liefste Muffin

23Jun09

Onze Muffin heeft een muis gevangen, de eerste van het jaar. Om de start van de zomer te vieren, denk ik. Of moederdag. Of gewoon, omdat die muis haar niet zag aankomen. Wat raar is, want Muffin is zo fel wit met tijgervlekken dat ik me afvraag wat voor habitat haar schepper/ster in gedachten had bij zulk een camouflage. Maar ze jaagt en vangt, en dat ligt ongetwijfeld aan de zachtheid van haar pootjes, waarop ze geruislozer is dan een marshmallow. Eigenlijk lijkt ze wel een beetje op een marshmallow, nu ik daarover nadenk.

En vanavond loopt ze dus door het huis met een muis tussen haar lippen, alsof ze het beestje geen pijn wil doen, en het daarom met zijn nekvelletje vasthoudt. Ze kan het alleen niet loslaten, want dan gaat haar grote broer ermee aan de haal. En is niet van het delende type. Ze is eigenlijk te zachtaardig om te jagen, onze Muffin. Het zal niet de eerste keer zijn dat ze de muis in kwestie gewoon weer laat ontsnappen en vervolgens een dutje gaat doen. Kortetermijninstinct. Kleine aandachtsspanne. Of te lief. Ik denk het laatste.

3 Responses to “Onze Muffin, Liefste Muffin”

  1. 1 nadja

    Muffin de zachtaardige Marshmellow πŸ˜€ Je hebt echt wel speciale katjes. (ik gebruik speciaal niet het woord p*esjes want dan zit je weer met foute hits…)

  2. Heb je er ineens een huisdier bij πŸ˜‰

  3. 3 Menck

    Meestal spelen katten wat met muizen tot die beestjes geen teken van leven meer vertonen. Vanaf dan verliezen ze hun interesse wegens funfactor nul.


Geef een reactie

