Vragen aan de heren

14Jun09

Vaderdag. Niet meteen mijn favoriete dag, maar behalve aan het ontbreken van mijn vader zou ik dat ook kunnen wijten aan mijn allergie aan opgelegde tijdstippen om te vieren. 

Maar ik heb wel een paar vragen voor de heren, vader of niet, dat maakt niet uit. Research voor de roman, op een lichtjes andere manier dan dagen in de bibliotheek doorbrengen. Ik vraag het gewoon aan u, ok? 

Wat is dat voor u, “vadergevoel”? 
Heeft u zoiets?
Zo ja, hoe voelt dat? Waar komt het vandaan? 
Zo nee, hoe verklaart u dat? Bestaat het? 

Ik zou uw antwoord erg op prijs stellen. U mag het in het reactieveld doen, of via mail naar florafleempaard@hotmail.com. Dat mag allemaal anoniem, het gaat me niet om uw identiteit, maar om de inhoud.

Aan u de fijne taak om mij in te leiden in de geheime wereld der mannen🙂



7 Responses to “Vragen aan de heren”

  1. ,,Aan u de fijne taak om mij in te leiden in de geheime wereld der mannen”

    klopt,
    het is een gesloten genootschap.
    met geheime handdruk, en een innitiatie ceremonie…😉

    (en geheimhoudingsplicht natuurlijk)

  2. 2 Flora Fleempaard

    Potverflotver, Gewebkijk, zie nu.

    @alle andere mannen: alstublieft?

  3. 3 Menck

    Nope, geen vadergevoel alhier. Kinderen evenmin, omdat mijn madam ook geen moedergevoel heeft.
    Waarom dat zo is? Tja, een gril van moeder natuur, veronderstel ik.

  4. 4 danny

    Mijn zoon was ’s middags thuisgekomen van een slecht examen wiskunde.
    Zijn commentaar tegen zjin moeder: “Den Dylan kon er nog minder van en heeft alles van mij afgepend. Als die er door is en ik niet, dan stamp ik hem van den trap !”
    Mijn vrouw vertelde mij ’s avonds van het slechte examen en mijn eerste reactie was : “Als die trut hem duft te buizen, dan steek ik haar kot in brand !”
    Voilà, dat is nu vadergevoel, zie !

  5. 5 ntone

    Vadergevoel? K kan het specifieke geval moeilijk inbeelden, maar ergens zal het vergelijkbaar zijn met het gevoel dat ik heb als mijne Desmodue iets doet. Het vertederd zijn als hij bij mij komt liggen. Het blij zijn als hij na een dagje rondzwermen miauwend komt binnengelopen. Het schrikken en boos zijn als hij zonder te kijken de voordeur uitspurt en de straat oploopt…

    Het concrete gevoel is er nog niet, maar dat zal niet lang meer duren😉

  6. 6 Flora Fleempaard

    Bedankt, heren!! Jullie zijn schatten.

  7. 7 Coudie

    Ik ben onlangs peter geworden, maar zelf aan kinderen beginnen zit er nog niet in. Het zogenoemde ‘vadergevoel’ is bij mij nog niet aanwezig, al veronderstel ik dat het er ooit toch zit aan te komen. Eenmaal een eigen huis, relatief vast werk en een vrouwtje die het ‘moedergevoel’ krijgt, zal wel genoeg zijn om het gevoel bij mezelf aan te wakkeren.


Geef een reactie

