Publiek: check

09Jun09

Kwam ik op het verkeerde evenement terecht. Eigenlijk op de verkeerde taalversie van het juiste evenement. Nederlandse versie op dinsdag, Frans op woensdag, had ik onthouden, allebei in Blok S, lokaal 19. Mijn collega zou gaan speechen op de Franse dag, ik zou de Nederlandstaligen onderhouden met mijn praatje.
Dinsdag: check.
Evenement: check.
Lokaal 19: check.
Ik: check.
Nederlandstalig publiek: NIET CHECK
Franstalig publiek, klaar voor een speech: heel erg check…
Mijn Franstalige collega: morgen pas check.

“Euhm… Vous êtes tous francophones?” (Just checking)
Publiek knikt unaniem.
“Bon.”

7 Responses to “Publiek: check”

  1. 1 yab

    En toen? Heb je je speech in het Frans gegeven?

  2. 2 Lilimoen

    Ik zou direct last hebben van hoge koorts en diarree.

  3. 3 nadja

    ooooooow… holy crap… wat doe je dan?????

  4. 4 mie

    Dus dan heb je twee keer kunnen gaan? Of heeft je franstalige collega als amusement ook het nederlandstalige publiek voor zich genomen?
    Goed gedaan in elk geval Flora!!! P.s. tot do.

  5. 5 Tiggie

    ik ga er even vanuit dat je niet tweetalig bent opgevoed ofzo: hahahaa, grappig!

    ook grappig geschreven, ik zag je al echt zo afvinken: check 🙂

  6. 6 Flora Fleempaard

    Heb ik al vermeld dat ze mijn powerpointpresentaties niet bij hadden? Noch de Nederlandse, noch de Franse.

    @Yab: En toen? Toen heb ik mijn rug gerecht en ben ik begonnen met me te excuseren voor het “kleurrijk” Frans dat ik ging gebruiken.
    @Lilimoen: nu je het zegt, ik kreeg het best warm…
    @Nadja: Frans spreken, lijkt mij het juiste antwoord op je vraag 🙂
    @Mie: nee, de echte Nederlandse speech heb ik gedelegeerd. Too easy for me 😀
    @Tiggie: niet tweetalig opgevoed, nee, maar gelukkig ben ik de voorbije 7 jaren zo koppig geweest om tegen elke Franstalige collega per se Frans te willen brabbelen. Et voilà, dat had een doel! “U heeft een goed Frans, mevrouw”, kwam iemand achteraf zeggen. Zo lief!

  7. 7 nadja

    chapeau 😉


Geef een reactie

