Het principe van de gradueel stijgende taalvirtuositeit

26Mei09

Lieve Lilimoen,

Na rijp beraad heeft de commissie inzake taal- en spelbeleid ten huize Fleempaard-Moen beslist om bij het kiezen van onze Bogglepartners vanaf heden het principe van de gradueel stijgende taalvirtuositeit toe te passen.

Oftewel:

We hebben nog maar 1 keer Boggle gespeeld in ons hele leven, en jij nodigt al meteen de meest taalvirtuoze mensen die we kennen uit voor een toernooi?! We gaan afgaan als gietsters, joh!
Laten we dus eerst beginnen met het spel te leren aan de kinderen van onze vrienden. Vervolgens oefenen we met onze vrienden-economen en -ingenieurs tot we klaar zijn voor de psychologen. En dan (als in dáárná) mogen de german- en journalisten komen.

Deal?

ps voor de taalvirtuozen die vrijdag komen Bogglen: Geen koekjes bij de koffie als jullie ons niet minstens één keer laten winnen.



10 Responses to “Het principe van de gradueel stijgende taalvirtuositeit”

  1. 1 Lilimoen

    LIeve Flora, ik boggle vooral graag om te zien hoe goed de anderen het kunnen. Ik snoep ook graag punten af van de tegenstanders. Zoals je weet ga ik bij een spel altijd volledig voor winst, behalve bij Boggle. Omdat ik de eer heb om vrijdag met drie taaltalenten aan tafel te zitten, kon ik het niet laten dit spel voor te stellen. Maar als je het niet ziet zitten, kunnen we nog altijd Risk spelen.😀 Dat geeft ook een kick.

  2. Waha! Kennen jullie economen?! Sidder maar. Wij zullen zelf koekjes meenemen.

  3. 3 Wannes

    Dat klingt leuk! Jamer da ik nie zoo’n taalvvitrioos ben.

  4. 4 Lilimoen

    @ Zezunja en Wannes: LOL

  5. 5 Flora Fleempaard

    @Lilimoen: Jakkie, Risk! Dat is een spel voor volwassenen.

    @Zezunja: koekjes met chocolade?

    @Wannes: Niet erg. Terwijl ik in-/afgemaakt word, mag jij mijn Macbook temmen😉

  6. 6 emcue

    Werden de economen onderschat of heb je ze laten winnen?

  7. 7 Flora Fleempaard

    Tip van de dag:
    Onderschat nooit de taal- of andere virtuositeit van een econoom…

  8. 8 Lilimoen

    Ik heb boggle-faalangst gekregen ondertussen. De verpletterende overwinning van de econoom was schokkend. U weet uiteraard, Emcue, dat wij u nooit zouden laten winnen. Dat ligt niet in de aard van middeleeuwse strijders.😉

  9. Een psycholoog nodig om een beetje mee te oefenen?

  10. 10 Flora Fleempaard

    Schrijvers vallen onder german- en journalisten, ongeacht wat hun diploma zegt! Maar je bent wel welkom. Inmiddels ben ik het gewoon om ingemaakt te worden door ons bezoek.


Geef een reactie

