Het goed nieuws van de dag

19Mei09

Ik heb altijd gedacht dat mijnsnuffelratten sowieso doodgingen tijdens hun werk, dat dat part of hun job was, een klein leventje opgeofferd om een ander te redden. Maar dat is niet zo. Ze zijn te licht om de mijnen te doen ontploffen! Ze speuren ze op, krijgen een stuk banaan of een pinda als beloning en speuren dan gedreven weer verder, terwijl hun mensencollega’s de mijnen ontmantelen. 

Ontploffen behoort helemaal niet tot hun taken. Kijk, daar word ik nu blij van, sè.



8 Responses to “Het goed nieuws van de dag”

  1. Absoluut goed nieuws! Ik word er helemaal blij van, vanbinnen.😀

  2. 2 Menck

    Ik ben vooral blij dat ik het woord ‘mijnsnuffelrat’ heb leren kennen.

  3. 3 nadja

    meer van dat soort nieuws aub!

  4. 4 Tiggie

    idd, heel goed nieuws, dat wist ik ook niet. Oef!

  5. 5 mie

    na twee keer lezen heb ik em door (had ook nog nooit van mijnsnuffelratten gehoord) en inderdaad nu stroom ik ook over van blijdschap.. Het is zo leuk geschreven dat je niet anders kan dan helemaal happy rondlopen. Thanks!

  6. 6 Flora Fleempaard

    Euhm… jullie begrijpen toch dat “mijnsnuffelratten” een Fleempaardicisme is, hè?

  7. hebben ze eenmaal zo’n banaan op, dan zijn ze gelukkig wél zwaar genoeg.
    gefopt! bananasplit!

    (waar is Ralph Inbar hier voor het vervolgverhaal ?!)

  8. 8 Flora Fleempaard

    Een STUK banaan, jij stouterik!


Geef een reactie

