Groen snoep

14Mei09

Groen snoep is niet zo lekker als oranje of rood snoep. Niet-kenners beweren (geheel onterecht overigens) dat de kleur van het snoep de smaak niet beïnvloedt en dat groene zure beertjes bijvoorbeeld precies hetzelfde smaken als rode zure beertjes, maar zo werkt het natuurlijk niet. Groene beertjes zijn gewoon minder lekker dan hun oranje broertjes. Dat komt omdat de natuur groen niet heeft voorbehouden voor snoepige dingen. De natuurlijke zoetheden zijn rood (aardbeien, kersen, kussen,…) of oranje (mandarijntjes, meloen, zonsopgangen, rosse katers,…). Groen gebruikt de natuur voor frisse of zure dingen, niet voor snoepigheden. Net zoals ze maar weinig blauws voorzien heeft om op te eten en blauw voedsel dan ook chemisch smaakt. Het is zo logisch als het groot is:
de oranje beertjes zijn het lekkerst!

10 Responses to “Groen snoep”

  1. … al zijn de gele beertjes net dat ietsje lekkerder

  2. 2 koen

    Zwarte! En zwarte muizen nog lekkerderder.

  3. 3 Linn

    Ik vind de groene beertjes, samen met de rode, nochtans het lekkerst. Van de oranje moet ik dan weer het minst hebben. 😉

  4. 4 Lilimoen

    Ik eet graag groene kikkers met wit spul onderaan.

  5. 5 Greet

    Ik vind oranje net het meest vies, ew! Geef mij maar paars, rood, wit en groen, in die volgorde.

  6. 6 Lies

    Die beertjes hebben toch écht allemaal een andere smaak? Of geldt dat alleen voor Winegums, die verschillende smaken?

  7. Winegums FTW!

  8. als je aan het wit spul van de groene kikkers likt en ze dan tegen iemand zijn voorhoofd plakt (in zijn slaap, bijvoorbeeld), gaat het er maar héél erg moeilijk af de volgende dag. Tenminste, als dat voorhoofd niet sterk behaard is.

    Daarom alleen al zijn de kikkers mijn favoriet.

  9. 9 Flora Fleempaard

    Geweldig dat ik niet de enige volwassene ter wereld blijk te zijn met een mening over snoep 🙂

    @Kobie: en het is nog geweldiger dat ik niet de enige volwassene blijk te zijn met dat soort stoute ideeën 🙂

  10. 10 Ntone

    Iiieuw, zwarte muizekes! Das vies!
    Liefst de witte beertjes 😀


Geef een reactie

