Probeer het eens op een andere manier

04Mei09

Beste persoon die mij van iets wil overtuigen, 

Graag wil ik u uitnodigen om het eens op een andere manier te proberen. Misschien ben ik een uitzondering, dat kan. Dan beschouwt u dit schrijven maar als onbestaand. Maar zou het niet kunnen dat er nog van die sentimentele zielen rondlopen als ik, die u eigenlijk al jaren met economische argumenten bestookt zonder veel resultaat?

Neem de sluimerstandjes bijvoorbeeld, al die kleine lampjes en knoppies die mij op jaarbasis 54 euro’s kosten. Begrijp me niet verkeerd: ik twijfel niet aan uw rekenvaardigheden en met een beetje goeie wil ben ik er ook nog wel van te overtuigen dat de batterij van mijn laptop in het stopcontact energie verbruikt zonder dat mijn laptop eraan hangt. Maar tot mijn grote schaamte moet ik bekennen dat die wetenschap mij niet tot actie aanzet. “Ok. Dat is dan 54 euro”, denk ik dan. 

Stel, en dit is een tip, beste persoon die mij van iets wil overtuigen, stel dat u mij op mijn zwakke punten weet te pakken.
Stel dat u mij vertelt dat al mijn sluimerstandjes jaarlijks 2 ijsberen van hun habitat beroven?
Stel dat u mij zou zeggen dat mijn batterij die dag en nacht in het stopcontact steekt een zeehondenjong zijn voedsel afpakt?
Stel dat u in mijn hoofd een link weet te leggen tussen al mijn lampjes en knoppies en het uitsterven van tijgers? 

Dan hebt u mijn aandacht, begrijpt u? Beestjes, daar heb ik oren naar. Beestjes die afzien, die zetten mij aan tot actie. Probeer het eens op die manier.

Groetjes,
Flora

2 Responses to “Probeer het eens op een andere manier”

  1. O, wat goed gevonden, Vrouwe Fleempaard.

  2. 2 Tiggie

    idd, maar ik bedenk me evensnel: een chance dat ze dat nog niet door hebben, die overtuigers of ik ben ook een vogel voor de kat 😉

    toch blijft er bij mij niks aan, geen laptop, geen tv, geen kleine lampjes, niks ni, behalve een ikea nachtlampspookje voor dochterlief. Nee, bij mij hebben de overtuigers angst kunnen inboezemen, dat die sluimerstandjes tot brand kunnen lijden…daar ben ik wel vatbaar voor.


Geef een reactie

