Rotsgruwelijk jaloers

21Apr09

Ik ben toch zo afschuwelijk rotsgruwelijk jaloers op stoute mensen… Van die mensen die de parkeerplek voor je neus wegmaaien, je ondersteboven lopen zonder dat zelfs nog maar te merken, hun middenvinger opsteken naar al wat regel is, liegen zonder blozen, onverstoorbaar beledigen, bluffen, te laat komen, manipuleren, dreigen, elke verjaardag vergeten en daarover alleen maar “Foert…” te zeggen hebben.

Ik wil niet écht slecht zijn, zeker niet, maar soms zou ik toch zó afschuwelijk rotsgruwelijk graag eens niet aardig zijn of voorkomend, niet braaf, niet attent en niet lief. Op tenen trappen wil ik, tegen schenen schoppen, eens wringen met mijn ellebogen, mijn stem verheffen, de telefoon neersmijten en, al was het maar een kwartiertje, te laat komen op een afspraak. Oh ja, en in plaats van “Sorry!” “Foert!” zeggen, natuurlijk.



7 Responses to “Rotsgruwelijk jaloers”

  1. 1 Mick

    Ik ben zo blij dat ik dat niet nooit doe,
    ik vind ze intens vervelend dat soort lui!
    Zo zalig als iedereen beleeft is,
    had ik als kind al, dat beleefde.

    wakker schudden, heilige huisje intrappen
    dat weer wel, dat vind ik weer wel leuk.

  2. 2 mie

    Ik wou dat ik mezelf hierin helemaal niet herkende..
    van mij mag je volgende keer te laat komen hoor!

  3. hmmm… ik moet de perfecte vriendin, dochter, minnares, moeder, werkneemster (vul in naar keuze) zijn… zoiets?

  4. anders moet je eens beginnen met gewoon een gemeen blogje
    zo eentje waar je je vrienden uitscheldt, je familie hekelt en je baas ontmaskerd
    lekker stout
    ik kijk ernaar uit

  5. Ik zou ook af en toe graag wat meer “foert!” kunnen zeggen en vervolgens een nogal obsceen gebaar maken, maar dat ligt gewoon niet in mijn aard. Gelukkig maar misschien.

  6. 6 Tina

    Mag ik jou het nummer “I want to be evil” van Eartha Kitt ten stelligste aanraden.

  7. 7 Flora Fleempaard

    @Mick: Ik vind het ook zalig wanneer iedereen beleefd is, maar soms krijg ik het gevoel dat ik als enige naïeveling beleefd loop te wezen…

    @Nadja: zoiets ja

    @Treiner: advies opgevolgd, zie blogje met veel sterretjes in de titel

    @Tina: Dat mag. Ik zal het eens luisteren. Ik hoop dat er tips in zitten🙂


Geef een reactie

