Twee versies

06Apr09

Versie A:

“Dat is toch niet te geloven?! Ze is gaan zeggen tegen de baas dat ik mijn uren niet doe wanneer hij er niet is! Dat ik dan telkens twee uren middagpauze neem en om 16u vertrek. Dat doe je een collega toch niet aan?! De baas riep me vrijdag bij zich en heeft me totaal vernederd. En dat allemaal omdat zij per se moest gaan klikken. Ze had toch tenminste kunnen liegen over de middagpauzes? En wat heeft zij trouwens over mijn uren te zeggen? Ik heb haar toch ook nooit iets in de weg gelegd? Soms vergeten we haar mee eten te vragen, maar ik ben altijd vriendelijk geweest. Wel, dat is gedaan. Meer dan een goeiemorgen hoeft ze van mij niet meer te verwachten.”  

Versie B:

“Dat is toch niet te geloven?! Ze keek me niet eens aan om goeiemorgen te zeggen. Ze is kwaad omdat de baas haar op het matje geroepen heeft over haar uren. Als ze nu nog kwaad was op zichzelf omdat ze haar bedrog niet beter verborgen heeft… Nee, ze is kwaad op mij! Omdat ik eerlijk geantwoord heb op de vragen van de baas. Elke keer als hij afwezig is geweest, vraagt hij me naar de uren van de anderen. Ik vind dat geen toffe positie, maar ik antwoord wel eerlijk. Als ze mij nu mee zouden vragen op restaurant, zou het misschien anders zijn. Maar dan nog, ik ga toch niet liegen tegen de baas?! “Ach, wie doet er wel zijn uren?”, vroeg ze. Ik heb een lijstje namen opgesomd.”

4 Responses to “Twee versies”

  1. 1 dagamma

    Dus… prikken is nog steeds het eerlijkst! 😉

  2. 2 Flora Fleempaard

    Mja… een prikklok registreert het aantal uren en minuten dat iemand aanwezig is. Dat is al iets, maar zegt niet noodzakelijk iets over waarmee de aanwezige tijd ingevuld wordt.

    Ik weet nog steeds niet wat ik ermee moet. Ik twijfel tussen lachen en huilen.

  3. 3 nadja

    Het beste is altijd om je eigen buikgevoel te volgen. Succes, you can do it!

  4. 4 Flora Fleempaard

    tijd voor verlof


Geef een reactie

