Het druppelvingerstukje

26Mrt09

Het is geen onverschilligheid, echt niet. En als ik kon, ik bleef veel beter op de hoogte van de actualiteit. Ik heb het geprobeerd, verschillende kranten, serieuze en iets minder serieuze, verantwoorde tijdschriften en national geographic. Maar het gaat niet. Het komt doordat ik druppelvingers heb, meneer. Dat klinkt belachelijk, ik weet het, maar het is nu eenmaal zo. Er tegen vechten heeft geen zin. Druppelvingers zijn niet glad te schuren. 

En dus zap ik weg bij woorden als “marteling” en “verwaarloosd en “dierenmishandeling”. Ik zoef door een krant alsof het een stripverhaal is, bang om te blijven plakken aan artikels over meisjes in kelders en vereenzaamde oudjes. Hoe onverschillig het ook klinkt, het gaat niet. Het raakt me letterlijk en fysiek van in mijn haarwortels tot in mijn tenen en net als ik denk dat ik het vergeten ben brouwt mijn onderbewuste er fantasierijke dromen mee. Het komt doordat ik druppelvingers heb, meneer. De geur van een banaan is voor mij niet gewoon de geur van een banaan.

Misschien dat ik daarom het weerbericht zo gretig volg. Dat is onvoorspelbaar, maar tenminste vreedzaam.



2 Responses to “Het druppelvingerstukje”

  1. Hier nog zo een.
    Ik lees nog altijd tegen beter weten in de krant, maar ik zap weg van gevaarlijke titels (en soms ben ik te laat. En heb ik het toch gelezen. En zie ik alles tot in de allerpijnlijkste details voor me.)
    Nee, geef me dan maar de stukjes van Flora😉

  2. ik wens je wreed mooi weer toe


Geef een reactie

