De wetten van Fleempaard

24Mrt09

In geval van paniek, maak een lijstje. Bij hevige paniek, maak er twee.

Iedereen is ok totdat hij/zij het tegendeel bewijst door onaardig te zijn tegen een dier.

Alles en iedereen heeft in elke situatie het absolute recht om zijn grens aan te geven.

Bij baaldagen, gebruik zwart kohlpotlood.

Bij zwart kohlpotlood, laat een Fleempaard met rust.

Wanneer de zon schijnt, neem strijkplank/laptop/afwasteil/papierwerk mee naar buiten. Bij wind, leg een steen op de papieren.

Hoe fouter de muziek in je iPod, hoe fijner het lopen.

Als je ervan geniet en niemand ermee pijn doet, kan het onmogelijk fout zijn.

Wie jarig is, heeft geen andere reden nodig om een snipperdag te nemen.
Hoewel… correctie:
Je hebt nooit een reden nodig om een snipperdag te nemen.



6 Responses to “De wetten van Fleempaard”

  1. 1 chateaubrys

    Als jarig zijn samenvalt met de komst van de dakwerker: snipperdag beter uitstellen.

  2. In deze wetten kan ik me wel in vinden! Buiten dat kohlpotlood misschien, ik weet niet of ik me daar als man echt beter van ga voelen🙂

  3. 3 Flora Fleempaard

    @Chateaubrys: Inderdaad. Idem voor de loodgieter. Ofwel de snipperdag doorbrengen in een kuuroord, de Ardennen of aan zee.

    @Peter: Misschien niet, maar het zou wel het gewenste effect hebben op de buitenwereld🙂

  4. Waar ik bij de “Basisinstructies” al een vermoeden had dat katachtigen en Fleempaarden Erg Gelijkende Dieren zijn, zorgt deze lijst (én het feit dat er bij paniek een lijst (of twee) gemaakt dient te worden) ervoor dat ik dat zeker weet. Zal wel door dat flemen komen… *vraagt zich spontaan af of Zebra’s dan ook tot “de familie” horen*😉

  5. 5 Karen

    Paniek en lijstjes daar kan ik me volledig in vinden. Werkt zeer paniekreducerend

  6. 6 Jana

    Leuk, die wetten!
    Maar ik loop niet, ik ben geen lijstjesmens dus daar kan ik niet over oordelen. De rest wel, en je hebt gelijk. Werken deed ik daarnet buiten!


Geef een reactie

