Ik ben een zeekoe

11Mrt09

Op mijn gemak dobber ik wat rond in ondiepe wateren, het liefste zoet, met riviergras op de bodem waaraan ik kan knabbelen wanneer ik honger krijg. Met mijn korte voorvinnen duw ik me af en toe een stukje verder, stroomafwaarts of stroomop, kwestie van niet te lang stil te staan bij wat het leven me biedt. Veel hoeft er niet te gebeuren, want ik hou van het geruis van gewoonte, vissen zwemmen onverstoord voorbij. Ik ben vegetariër en het leven zonder natuurlijke vijanden is vreedzaam, precies zoals ik het graag heb.

Gewichtloos, ben ik, een zeekoe, en meer moet dat niet zijn.

One Response to “Ik ben een zeekoe”

  1. Als je maar tevreden bent!


Geef een reactie

