Waarom ik soms zit te grinniken in bad

19Jan09

Heb ik al eens gezegd dat je roddelblaadjes in chronologische volgorde moet lezen? Want als je, zoals wij, elke zoveel weken een stapeltje oude “boekskes” krijgt van de schoonmama, die dan in willekeurige volgorde op de badrand/het toilet terecht komen, dan kan daar wel eens verwarring van komen. Dan lees je het huwelijk pas na de scheiding, of de scheiding van het eerste pas na de bezegeling van het tweede huwelijk, of de geboortes in de verkeerde volgorde. Vooral bij Cameron, Britney en zangeressen wiens nieuwe lief sprekend op hun vorige vriendje lijkt vind ik dat verwarrend. Maar het ergste is de Phaedrakwestie in de verkeerde volgorde. Of die kale kwiet met zijn tevreden vrouw en even tevreden minares die achteraf allebei toch niet zo heel tevreden blijken. Dat wordt dan een echte (bad)puzzel. En dan moet ik zo lachen omdat ik “Dit is eeuwige liefde!” lees, vlak na “Hij is een monster!” (Toegegeven: leedvermaak.) Dan ga ik uiteindelijk toch maar weer op zoek naar de verschijningsdatum van de liefdesverklaring en leg ik de boekskes in de juiste volgorde. Waarop mijn lief ze weer door elkaar husselt.

3 Responses to “Waarom ik soms zit te grinniken in bad”

  1. gelukkig kun je er nog om lachen… 😉

  2. 2 liza

    Heerlijk!

    Mij overkomt dat wel es bij de kapper ofzo. Dat ik inderdaad het huwelijk lees terwijl ik eerder op de dag op een of andere mottige krantensite de scheiding al in geuren en kleuren beschreven zag.

    Maar zo’n stapel oude boekjes… als je dat krijgt, dan voel je je toch rijk hè. Zalig lezen met verstand op nul.

    Ik koop soms wel es een stapel oude vrouwenboekjes (de boekjes zijn oude hè, niet de vrouwen) op de rommelmarkt. Dan krijg je 20 Flairs voor 1 euro ofzo, boekjes die in een bib hebben gelegen ofzo. En dan een heel weekend emotionele verhalen lezen en helpdesken enzo… 🙂

  3. 3 Flora Fleempaard

    Ha, een mede-oudeboekskes-lezer!
    Nu vraag ik me af of oude boekskes lezen net iets minder uncool is dan verse boekskes lezen… Ach ja, het blijft lekker.


Geef een reactie

