Ouweltjes

16Jan09

Even een kleine steekproef:

Weet u, zonder te spieken bij Van Dale, Google, Wikipedia, en zonder abonnement op de nieuwsbrief van den Aldi…, wat “ouweltjes” zijn? 

(oftewel: moet ik iets aan mijn woordenschat gaan doen of bazelt den Aldi maar wat?)

In elk geval, de ouweltjes zijn volgende week in aanbieding.



16 Responses to “Ouweltjes”

  1. Ouweltjes? Nooit van gehoord. Nu dus wel. En gezien ook.
    Lekker trouwens. Vroeger veel gegeten. Lekker zuur.
    Smakelijke groeten,
    De Drs.

  2. Misschien zo’n woord dat anders is in het Vlaams en het Nederlands? In elk geval roept het zien van die hosties bij mij herinneringen op aan mijn kindertijd.

  3. Yep, bij ons heet eetbaar papier ouwel, omdat er veel Nederlanders zijn die niks met hosties te maken willen hebben.

  4. 4 Karen

    U heeft me een woord bijgeleerd🙂

  5. God zeg. Nog nooit van gehoord! En inderdaad, volgens Van Dale is dat een correct Nederland woord. Hollanders, pfff…😛

  6. 6 Tiggie

    haha, het blijven toch ufo’s voor mij zenne😉

  7. Ik vind het dan juist weer hilarisch dat ze “zure hosties” genoemd worden.😉

  8. jaaaaaaaaaaaah, ik wist het🙂

  9. Ja ik ken dat, wij noemden dat vroeger: cachetten. Maar dat was de medicatie.
    Die met het zuur in is snoep.

  10. Hier ook UFO’s!😉

  11. Ik dacht dat het iets was dat de priester op je tong legt.
    Maar dat is toch van hetzelfde spul gemaakt?
    Wij noemden dergelijk snoep inderdaad ook ouwel om die reden.

  12. 12 Athena

    Ouwel is toch eetbaar papier? Ik wist niet dat het ook telbaar was.

  13. Ik ken het. Van mijn Nederlandse kinderjaren. Mooi woord trouwens.

  14. Ja, ik ken dat ook, voor mij zijn dat gekleurde hosties met “citrique” erin.

  15. hosties idd!!

  16. 16 Flora Fleempaard

    Conclusie: ik heb een gat in mijn cultuur. (Of ben ik gebrainwasht door de nonnekesschool?)


Geef een reactie

