Een Fleempaard – basisinstructies

25Dec08
Fleempaarden zijn over het algemeen vreedzame zoogdieren. Wanneer  u zich aan de basisregels van een Fleempaard houdt, zal u er lang plezier aan beleven.
  1. Een Fleempaard heeft 9 à 10 uur slaap per 24 uren nodig. Fronsen, smeken, uitlachen, omkopen,… doe geen moeite. Een Fleempaard heeft 9 à 10 uur slaap per 24 uren nodig.
  2. Een Fleempaard houdt niet van “moeten”. Als u iets van een Fleempaard gedaan wilt krijgen, verpak uw verzoek dan in een ander kleurtje. Fuchsia bijvoorbeeld.
  3. Wanneer een Fleempaard honger heeft, moet een Fleempaard eten. Nu. En dat is niet gelijk aan “over een kwartiertje”. Een Fleempaard staat niet in voor de gevolgen als het van zijn maaltijd wordt weggehouden. Sinds mensenheugenis is er op deze regel geen enkele uitzondering waargenomen. 
  4. Minstens eenmaal per week heeft een Fleempaard een avond voor zichzelf nodig. Ruim dan baan, maar maak u geen zorgen. Er gebeuren geen onbehoorlijke dingen op een Fleempaardalleenavond. Een Fleempaard heeft af en toe gewoon even wat tijd nodig om uitgebreid niks te doen.
  5. Roep nooit tegen een Fleempaard.
  6. Houd afstand van een vreemd Fleempaard. Fleempaarden zijn geen allemansknuffelaars. Wanneer de tijd rijp is, komt een Fleempaard wel naar u toe. 


11 Responses to “Een Fleempaard – basisinstructies”

  1. Wat schattig, Vrouwe Fleempaard.
    U bent blijkbaar tegelijkertijd schattig én geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. Dat van die ‘allemansknuffelaars’, dat herken ik wel. Ik houd in het begin ook graag enige afstand. Op het werk zijn er collega’s (mannen vs. vrouwen, uiteraard) die elkaar als welkomstgroet drie kusjes geven. Ik doe daar niet aan mee; ik vind dit een beetje overdreven. Nu, van thuis uit zijn wij wel een beetje ‘afstandelijk’ opgevoed. Ook thuis werd er niet veel geknuffeld. Typisch West-Vlaams, zeker?
    Met vriendelijke groeten,
    De Drs.

  2. suikerklontje.?

  3. ik voldoe precies aan een heel aantal punten.. oei, behoor ik nu tot de familie? Ik zou in ieder geval goed kunnen opschieten met ons fleempaard!
    fijne feesten!

  4. Als ik dat zo lees, denk ik dat ik ook een soort Fleempaard ben. Al geldt er voor mij nog een extra regel
    7. Een P. is slechts bij hoge uitzondering op tijd. Wie een duurzame vriednschap met een P. wil leert met een P. andere afspraken maken dan met alle andere mensen (bv. we zeggen twee uur maar ik bedoel drie uur. Of: we zeggen twee uur maar het maakt absoluut niet uit wanneer je echt komt opdagen.)

    Verder zijn Fleempaarden (en P.’s) heerlijk gezelschap.

  5. 3. Als een Oker wordt weggehouden van zijn of haar maaltijd, gaat hij of zij accuut over op chocolade. De boodschap is dus snel iets of tafel te zetten (en niet binnen een kwartiertje), omdat je anders geen eer meer zult hebben van je kookkunsten.

    Lijkt me een best beest, zo’n fleempaard.

  6. 6 Tiggie

    wow
    ik ben ook helemaal een fleempaard- geen enkele uitzondering, met een P aansluiting (nr 7) en een Tiggie afronder:
    8. Wees fijngevoelig tegen een Tiggie want als je haar kwetst (ook al bedoelde hij/zij het niet zo of heeft hij/zij het niet door omwille van een totaal gebrek aan tact ofzo) dan zal ze vroeg of laat verbaal terugkrabben.

    ik vrees dat ik even je tekstje ga stelen en opslagen ergens, voor vrienden en toekomstige vrienden, het lijkt me een goeie en volledige handleiding

  7. 7 Karen

    Ik zal het in gedachten houden bij het tegenkomen van een fleempaard in het wild

  8. Ik, als katachtige, kan mij hier helemaal in vinden en twijfel nu aan mezelf: ben ik misschien dan tóch geen katachtige, maar een fleempaard? Of klopt het wat ik altijd zeg: “Paarden, dat zijn gewoon een ander soort poezen.” (Of misschien zijn poezen wel een ander soort paarden, dat kan ook natuurlijk).😉

  9. Ben je nu een fleempaard of een mijn-wil-is-wet-paard?
    Flemen is toch vleien, mouwvegen… ?

  10. Dit heb ik alvast met u gemeen: Milow op de blogroll … Aangename kennismaking. niet dat ik uw mooie naam van topblogger niet al lang kende, … Tja, hoe loopt zo’n ‘Paard’ ook als met vurige sporen doorheen het web?! Ik kwam vandaag gewoon langsgelinkt van bij Aïda’s droom voor een witte Kerst.

    Beste wensen en vriendelijke groeten
    janien van The Sausage Machine

  11. 11 Lilimoen

    @ Zeezicht: ik denk niet dat u al ooit een Fleempaard bent tegen gekomen.


Geef een reactie

