Soms denk ik dat er iets met mij scheelt

23Dec08

*zoekt telefoonnummer van een textielbedrukker op*
*vormt dat nummer*
Riiing ………………. Riiing ………………… Riiing …………………… Riiing …………………….. Riiing ……………………. Riiing
*zucht*
Riiiiiiiiiing
Mevrouw aan de lijn: Alloooow?
Flora: Goeiemiddag mevrouw, u spreekt met Flora Fleempaard van de firma Huppeldepiep, en wij zijn op zoek naar een firma die rugnummers in textiel kan bedrukken. Doet uw drukkerij dat?
Mevrouw aan de lijn: Ja maar, u bent hier met een winkel, hè.
Flora *fronst*: Euhm… *weet even niet wat te zeggen*
Mevrouw aan de lijn (op een toon van dat-is-toch-evident!): Ja, ze is hier niet, hè!
Flora *weet nog steeds niet wat ze fout gedaan heeft*: Oh.
Mevrouw aan de lijn (nog steeds op die toon): Ja, het is middagpauze, hè! Om één uur dertig is ze ier weer.
Flora *kijkt op horloge*: Ah. Dan zal ik straks nog eens terugbellen.
Mevrouw (hoorbaar opgelucht): Ja. Doet dat.



3 Responses to “Soms denk ik dat er iets met mij scheelt”

  1. 1 Karen

    Amai. Raar telefoongesprek. Maar ik hoop dat je nog geholpen bent😉

  2. 2 (mw)

    Je weet toch: tussen twaalf en één eet iedereen. Of toch iets van die strekking.

  3. 3 Flora Fleempaard

    @Karen: misschien radicaal van mij, maar ik wil niet eens zaken doen met een bedrijf waarbij het eerste contact zo bot is. Ik heb niet teruggebeld naar die drukker (of wat het dan ook was.) Beroepsmisvorming: elke communicatievorm van een bedrijf geeft de klant een beeld van hoe het zijn werk doet.

    @(mw): Het was 13u16😉

    Als ze nu gewoon had gezegd: “Het spijt me mevrouw, iedereen is in pauze, kan u terugbellen na 13u30, dan helpen we u graag verder.” dan was dat prima voor mij. Maar toch niet zo?! Ik kan alleen maar hopen dat ik ontslagen word als ik de telefoons zo beantwoord.


Geef een reactie

