Enerzijds, anderzijds

07Nov08

Enerzijds is er de zon, helder zeewater van 25° met sympathieke vissen die rond mijn tenen dartelen.
Anderzijds is er het bordje met de waarschuwing voor de “danger fish”, waarvan niemand lijkt te weten dewelke dat zijn en hoeveel danger ze betekenen voor mijn tenen.

Enerzijds is er de dromedaris met de aaibare oortjes en de zoenlippen.
Anderzijds wachten thuis vier nog véél aaibaardere oortjes op mij.

Enerzijds zijn er hier ijsjes en cola light à volonté.
Anderzijds hebben ze hier kinderchocolade noch cinemasnoep…

Enerzijds krijg ik hier het ene huwelijksaanzoek na het andere.
Anderzijds wil ik op die momenten gewoon keihard weglopen, naar de vrouw die in de regen op mij wacht.

6 Responses to “Enerzijds, anderzijds”

  1. 1 Lilimoen

    Ah, die laatste mevrouw, die ben ik hoop ik?!

  2. Gewoon bovenop die grote piramide klimmen,
    handen samen aan de mond zetten, richting noorden,
    en dan heel hard roepen: LiiLii-Moooèn!
    Als ze dan niet komt, moet ze het zelf maar weten.
    (of de berg moet naar Mohammed komen natuurlijk..)

  3. 3 Flora Fleempaard

    @Lilimoen: je wacht toch nog, he? 😉

    @Sven: de berg zal zich wel verplaatsen. De berg houdt van België…

  4. Maarja, waarom vieren jullie gescheiden vakantie? Ik zou het niet kunnen denk ik.

  5. 5 Tiggie

    Flora, vissen zijn altijd gevaarlijk, vooral voor tenen wist je dat nog niet? Mijn God, mij krijg je niet meer in “verviste” wateren zonder waterschoenen…dat na een serieuze encounter met een gevaarlijke vis, hij stond stokstijf stil te wachten op een meter of twee, om dan mijn tenen aan te vallen, écht waar, altijd MIJN tenen- ik had getuigen! hij was grijs, had een gote mond en ongeveer 7cm groot. Nu, ik was al bang voor ik hem leerde kennen, maar die vis was werkelijk suicidaal, je kon hem zien staren, zijn aanloop nemen en pijlsnel in volle vaart tegen mijn tenen zwemmen, alwaar hij dan effe niet goed van was, ik nog minder, dat deed hij wel vier keer tot groot jolijt van mijn partner en vrienden. Nooit nooooit zonder waterschoenen gaan zwemmen, of ten minste zorgen dat je geen rode nagellak op hebt 🙂

  6. 6 Flora Fleempaard

    @Oker: ik heb net gezegd tegen Lilimoen dat ik dat bij nader inzien toch ook niet zo’n goed idee vind. Zegt ze: “Maar dat heb je na je vorige reis alleen ook gezegd!”
    Ik moet dringend terug aan het werk. Mijn geheugen is aan het afsterven…

    @Tiggie: En jij bleef gewoon staan?! Ik zal je mijn onderwaterfoto’s tonen, en dan identificeer jij de dader, ok? Hoewel… tegen mijn tenen waren ze heel lief. Roze nagellak, dat is de sleutel!! Al-tijd voor roze gaan is de boodschap.


Geef een reactie

