Soms spelen wij weerbericht

06Nov08

Dan ben ik Frankie en mijn mevrouw is Sabine*.

Sabine heeft geen enkel vertrouwen in Frankies voorspellende gaven. Frank volgt nochtans de berichten van het Koninklijk Meteorologisch Instituut (KMI) op de voet (waarnemers spreken van een ware verslaving en het gerucht doet de ronde dat de helft van de hits op http://www.kmi.be van de fanatieke weerman afkomstig zijn) en brieft die uitgebreid door aan collega-partner Sabine. Sabine zweert bij het weerstation in hun tuin (Frankie noemt haar eigenwijs, maar uiteraard niet hardop). Beide instanties (het KMI en het weerstation) spreken elkaar regelmatig tegen. Hoog oplopende discussies in het gezin Hagedoren-Deboosere zijn op die momenten dan ook niet van de lucht. Zelfs als die laatste lavendelblauw is. 

*voor de uitlanders: Frank Deboosere en Sabine Hagedoren zijn Vlaamse televisieweermensen



One Response to “Soms spelen wij weerbericht”

  1. Ik zit bij de zoon van deboosere in de klas, maar het heeft heel lang geduurd voor ik de weergrapjes van de proffen begreep. De zoon van Erwin Krol zou ik dan wel weer grappig vinden.


Geef een reactie

