Niet vergeten

02Nov08

2 pasfoto’s, 17 euro, luchtmatras, laptop, veel boeken, kruiswoordraadsels, schrift, zonnebril, gsm + lader, stopcontactadapter, iPod, loopschoenen, tickets, identiteitskaart, pennen, pareo, bloemenbikini, groene bikini, voorlopige versie van mijn boek, crocs, snorkel + duikbril, Immodium, slippers, opbeetplaat, tandenborstel, zonnecrème, aftersun, topjes, jeans, trui, shorts, onderwaterwegwerpfototoestel, zonnehoed, sportbh, slaapshirt, water, lolly’s, nagelknipper, wax, Motilium, bankkaart, tandpasta.

15 Responses to “Niet vergeten”

  1. Jij gaat alvast niet naar IJsland.

    Enjoy.

  2. 3 dagamma

    aha! Dus ik ben niet de enige met een opbeetplaat! Prettige reis Flora!

  3. Ik ben wel zo iemand ZONDER opbeetplaat! What the hell is me dat!
    Prettige reis! Hopelijk mooie dingen onder water te zien (en niet alleen die bloemetjesbikini!! ).

  4. Een opbeetplaat? ???
    Schrijf ze, lees ze, ontspan ze,
    tot binnenkort.

  5. 6 Flora Fleempaard

    Een opbeetplaat is een hard plastic plaatje dat je ’s nachts op je boventanden klikt. Zo kunnen de knarsers en bijters onder ons lekker knarsen en bijten zonder dat onze tanden afslijten.
    Het ziet er een beetje uit als zoiets wat boxers in hun mond stoppen vlak voor het gevecht 🙂 Zeer sexy…

  6. Een opbeetplaat?
    Het woord staat niet in de Van Dale, Vrouwe Flora. Ik heb gezocht tussen ‘opbaren’ en ‘opbellen’, maar het stond er niet tussen.
    Misschien moet ik mijzelve wel eens een nieuw woordenboek aanschaffen. Wat denkt U? Ik hanteer nog altijd de uitgave in twee delen van de tiende druk (1976) van de negende oplage (1982).
    Denkt U dat ik stilletjesaan achterop raak, Vrouwe Flora? Gezien mijn reeds min of meer vergevorderde leeftijd, bedoel ik?
    Bezorgde groeten,
    Uw Drs.
    P.S. Denkt U eraan de groeten over te maken aan uw vriendinnetje? U moet maar zeggen dat het van de Drs. is. Ze kent mij wel.
    Denk ik…

  7. Ben je niks vergeten? Ondergoed?! 😉

  8. Gadverdamme, een opbeetplaat.

    Het klonk al goor toen ik de betekenis ervan nog niet kende (huis- en tuin-fitness-toestell? oplijstjargon uit het sociaal werk?). Maar nu? De reïncarnatie van de Indische god Voos is er niks bij.

  9. toe floortje… vertel ons…

  10. Vakantie? Zalig. Geniet er maar van!
    En weet mij te zeggen wanneer je boek uitkomt, want ik zal het alvast kopen!

  11. 12 Flora Fleempaard

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Bruxisme, ofwel mijn reactie hierboven.

    @Kobe: bijna juist…: tandartsenjargon.
    @Herman: who needs ondergoed als het 30° is? 😉
    @Johan: geen zorgen. Retro is hip. En Lilimoen wuift terug.

    Hm, ik ga jullie (reacties) missen, geloof ik… Tot over een week!

  12. geweldig!

  13. hmm, ik dacht dat opbeet een vrije vertaling van upbeat; dus uptempo muziek op een plaat was. Een CD met dance nummers ofzo, voor als je plots behoefte voelt te swingen.

  14. 15 Flora Fleempaard

    @Oker: coole interpretatie!


Geef een reactie

