Warmte stijgt

31Okt08

“Helaas.” Hij haalt zijn schouders op. Voor hem is de zaak afgedaan.
Maar wij willen geen ijstenen en winterhanden krijgen op het werk.
“Tja. U zit hier natuurlijk op het eerste verdiep.”
Alsof dat verklaart waarom het hier koud is.
“En de installatie staat op het zevende.”
Ik vermoed dat mijn ogen groter worden: “Dus de warmte…”
“Geraakt niet tot hier. Inderdaad.”
Mooi is dat. 

“Warmte stijgt”, zei de juf van aardrijkskunde in het 3e middelbaar. Ik pomp mijn bureaustoel een paar centimeter hoger. “Alle beetjes helpen”, zegt mijn oma.

5 Responses to “Warmte stijgt”

  1. Zorgen dat je rap ‘hogerop’ geraakt op het werk!

  2. hoger hoger

  3. flora,

    wat een humor op deze bijna onbezorgde dag..!
    super!!

  4. Veel hoger. Want op het 4de is het ook koud!

  5. Misschien best dadelijk naar de zolder?


Geef een reactie

