Als ik baas was

22Okt08

Man, man… Als ik baas was op mijn werk:  

Nagels vijlen en uren privé telefoneren: prima. Wie niet genoeg te doen heeft, krijgt meer werk. Veeeeeel meer.

Zuchten bij elke opdracht: geen probleem. Baas lost het op: genoeg anderen die wel zin hebben om te werken. 

De ene fout na de andere: kan iedereen overkomen. Zelfs degene die de excuses persoonlijk mag gaan overbrengen.

Het werk doorschuiven naar brave collega’s: goed idee. Dan schuift baas de beloningen ook naar hen door.

Liegen: doe maar. Baas is empathisch en heeft een goed geheugen. “Opa alwéér gestorven? Arme kerel.”

Collega’s uitsluiten: hier heeft baas het een beetje moeilijk mee. Wie belachelijk doet, mag zich verwachten aan een belachelijke baas.

Nepziek zijn: veel beterschap. En de groeten aan de controlearts.



9 Responses to “Als ik baas was”

  1. zo zie je maar dat de baas zijn niet voldoende is,
    je moet het ook nog practizeren…😉

  2. Tough, but soooo right!

  3. Bazig baasje…
    Is het dan zo slecht gesteld in de werkende wereld?

  4. En ik leef met Flora Fleempaard. Dames en heren, dat valt best mee!🙂

  5. @oker: ja hoor. Het zijn net degenen die dit niet (willen) doen die worden gestraft. Lees ontslagen.

  6. 6 Anoniem

    Is er nog een plaatsje vrij in de perfecte wereld? Wil er graag deel van uitmaken …

  7. 7 janneke

    vergeten! nieuwe pc is voor mij als “pc-analfabeet” een hoop werk!

  8. 8 Flora Fleempaard

    De perfecte wereld bestaat niet…
    Ik ben geen baas (en ik zou er waarschijnlijk ook niks van bakken)

  9. 9 janneke

    nee, spijtig … maar dromen mag.


Geef een reactie

