Jong geleerd

19Okt08

Als kind was ik bang voor middernacht. Ik was er zeker van dat er akelige dingen zouden gebeuren als ik mijn wekker op 00:00 zag springen. De beste voorzorgmaatregel was mijn ogen dichtknijpen. En dan af en toe nieuwsgierig gluren of het onheil nog niet geweken was. 

Het is niet in elke situatie de beste strategie, je ogen dichtknijpen wanneer je bang bent, maar ik doe het nog steeds. Jong geleerd.



5 Responses to “Jong geleerd”

  1. Lieve Flora, ik begrijp de gewoonte, maar kan je het alsjeblieft proberen te vermijden wanneer je met de auto of fiets rijdt, de straat oversteekt te voet of dergelijke dingen.

    Ik zou je schrijfsels missen!

  2. Mijn vader zei altijd dat als je een raar gezicht trok, precies om middernacht, dat het dan zou blijven staan. En dat een jongetje in zijn klas op de basisschool dat had gehad.

    Dit vond ik bijzonder eng, maar gelukkig had ik geen klok op mijn kamer en sliep ik altijd voor middernacht.

  3. Och dat komt door die horrorfilms, waar de akelige dingen steeds om middernacht gebeuren.

  4. Ogen toe en dan springen…ook mijn tactiek🙂

  5. Een wijzeruurwerk is daar veel beter voor, zo één met van die puntige wijzers.

    Was getekend


Geef een reactie

